czwartek, 16 lipca 2015

Jak uszyć zazdrostkę z poszewki na jaśka

Witam! Dziś opis jak szybko i tanim kosztem można uszyć z poszewki na jaśka kuchenną zazdrostkę.




Zwykłą poszewkę bawełnianą kupiłam w hipermarkecie za jedyne 2 zł.
Poszewkę rozprułam i rozłożyłam na całości. Wymierzyłam odpowiednią szerokość zazdrostki na karnisz i odcięłam zbędną część materiału.Górną krawędź zazdrostki podwinęłam podwójnie na szerokość karnisza i przeszyłam ściegiem prostym tworząc tunelik. Z pozostałej części materiału uszyłam 2 szarfy.


 Szarfy przyszyłam w równej od siebie odległości do zazdrostki.
Na dole zazdrostki w takiej samej odległości jak przyszyte szarfy, na długość ok 10 cm wszyłam gumkę-nitkę, która ozdobnie pomarszczyła w tym miejscu firaneczkę.




 Następnie obszyłam pozostałe krawędzie firanki poprzez podwinięcie, w celu ładnego wykończenia.


Z resztek materiału uszyłam dodatkowe krótkie szarfy i utworzyłam z nich  kokardki, które następnie przypięłam szpilką, spinając jednocześnie zazdrostkę/szarfę/kokardkę.


Wystarczyło tylko doprasować materiał i kuchenna zazdrostka uszyta. Z kolejnej zakupionej poszewki uszyłam także do kompletu węższą zazdrostkę, która widoczna jest na zdjęciu.



1 komentarz: