środa, 29 lipca 2015

Koszyczek z papierowej wikliny z wkładką

W dzisiejszym poście o tym jak powstawał mój pierwszy koszyczek z papierowej wikliny. Koszyk wyplatałam z rurek wykonanych ze starych niepotrzebnych gazet. Technika wyplatania papierowej wikliny nie należy do najprzyjemniejszych moim zdaniem, wymaga duuużo cierpliwości, zwłaszcza jeśli rurki zwija się samemu. Pozwala ona jednak na wykonanie wielu ciekawych i oryginalnych rzeczy samodzielnie.

Najpierw należy wyciąć spód koszyczka - można go wyplatać, ja postanowiłam zrobić sztywniejszy spód z kartonu. Spód wycinamy 2 razy w dowolnym rozmiarze. 


 Z wyciętych z gazety pasków, formujemy przy pomocy długiej wykałaczki do szaszłyków papierowe rurki, ich koniec zaklejamy klejem.



Do pierwszego kartoniku przyklejamy klejem zwinięte rurki, tak jak na rysunku. W kilku miejscach kartonik smarujemy szybkoschnącym klejem lub klejem na gorąco i przyklejamy na niego drugi kartonik.

Rurki formujemy ku górze na kształt koszyczka i mocujemy taśmą.


I zaczynamy wyplatać...pierwszą rurkę przyklejamy do denka, tak aby nie była widoczna i wyplatamy raz na wierzch, raz pod spód. W momencie gdy rurka się kończy wkładamy w nią następną wcześniej smarując jej końcówkę klejem aby razem lepiej się trzymały.



Gdy postanowimy że czas zakończyć wyplatanie, rurki skracamy do równej długości i wplatamy pomiędzy splot.


Następnie możemy pomalować koszyk, możliwości jest dużo.Ja wybrałam zwykłą białą farbę.
Koszyk pomalowałam pędzlem dwukrotnie.
Pomalowany koszyk najlepiej wzmocnić lakierem aby farba nie sypała się.


Do swojego koszyczka postanowiłam także uszyć materiałową wkładkę, którą uszyłam z resztek koszuli  męskiej.

Jej wykonanie było bardzo proste i szybkie, a przechowywanie przedmiotów w koszyczku byłoby wtedy bardziej estetyczne.


Tak prezentuję się gotowy koszyczek z papierowej wikliny.






3 komentarze:

  1. Dziękuję za ten dokładny wpis. Też sobie muszę takie koszyczki porobić na nowe mieszkanie:) Teraz już wiem jak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło rewelacyjnie - fajnie że pokazyjesz krok po kroku choć wydaje mi się że nie dałabym rady zrobic takiej piekności :)
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno dałabyś radę ;) To była moja pierwsza rzecz z papierowej wikliny i też nie byłam do końca przekonana czy mi to wyjdzie ;P

      Usuń