niedziela, 9 sierpnia 2015

Atrapa lampki nocnej ze stojaka na ręczniki papierowe

Lampa została wykonana z niepotrzebnego stojaka na ręczniki papierowe, abażur z kolei powstał z kawałka tektury udekorowanego tkaniną i koronką.W tym poście bardzo ciekawy i w miarę prosty sposób na wykonanie atrapy lampki nocnej. 


Do wykonania atrapy lampki potrzebne będzie:

- stojak na ręczniki papierowe
- klej na gorąco lub inny dobry klej do papieru i materiału
- kawałek dowolnego materiału i koronki
- tektura
- nożyk do tapet
- ołówek
- nożyczki
- linijka 
- taśma dwustronna


Zaczynamy od naszkicowania bryły,ja wybrałam ostrosłup ścięty. Naszkicowałam ołówkiem siatkę, a następnie przy pomocy nożyka do tapet wycięłam szkic bryły. W przypadku gdy nożyk nie docina którejś z części można wspomóc się nożyczkami.


Przy pomocy również nożyka do tapet delikatnie należy naciąć listki ( zakładki ) siatki bryły, aby lepiej można je było wygiąć i skleić.


 Zakładki bryły sklejamy przy pomocy dobrego kleju do papieru ( np. magic ) lub klejem na gorąco.



Następnie dekorujemy, ja użyłam kawałka materiału po rozprutej poszewce. Możliwe są różne warianty w zależności od upodobań. Materiał przyklejałam do modelu klejem na gorąco troszkę go naciągając.



A teraz najprzyjemniejsza część czyli wykończenie. Ja udekorowałam swoją lampkę czarnymi koronkami, ale możliwości jest naprawdę wiele w zależności od rodzaju pomieszczenia gdzie ma znajdować się lampka, a także styl i kolor jego wystroju i nasze upodobania. 


Koronkę przymocowałam na taśmę dwustronną, naklejając w każdym rogu malutki kawałek taśmy i przyklejając do niego koronkę. Pozwoli to na możliwość zmiany stylizacji lampki bez uszkodzenia jej materiału - przyklejając koronkę na klej nie było by to możliwe.


Gotowy klosz powiesiłam na stojaku na ręczniki papierowe. Można byłoby go również unieruchomić przyklejając go do wierzchołka stojaka.Jednakże przy zmianie dekoracji abażura mogłoby to być dość nie wygodne.


 I jak wam się podoba ? ;)



1 komentarz: