poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Transfer decoupage zmywaczem do paznokci

Shabby chick to styl urządzania wnętrz, który urzekł mnie ostatnio na dobre. Stąd też pomysł na małą metamorfozę drewnianej donicy, którą wykonał i podarował dla mnie mój mąż. Przy okazji wypróbowałam metodę transferu napisu metodą na zmywacz do paznokci. O wynikach i mojej opinii co do tej metody transferu możecie przekonać się w poście ;)


To zdjęcie donicy przed metamorfozą.


Najpierw postanowiłam donicę trochę pobielić, posłużył mi do tego pędzel i zwykła biała farba do sufitu.


Abu uzyskać efekt troszkę postarzałej i przyniszczonej donicy postanowiłam zetrzeć w niektórych miejscach farbę. Można wykonać go poprzez przetarcie donicy papierem ściernym, ja wykorzystałam do tego pilniczek do paznokci ;) Donicę przetarłam tylko z jednej strony.




 Teraz kolej na transfer napisu. Na donicy możemy odbić dowolny napis lub rysunek, wystarczy tylko wydrukować ilustrację w odbiciu lustrzanym na kartce papieru.

Transfer decoupage zmywaczem do paznokci

Napis lub rysunek należy przymocować przy pomocy taśmy do donicy, napisem w kierunku do przedmiotu na którym tworzymy odbicie.
Następnie przy pomocy wacika nasączonego zmywaczem do paznokci należy napis delikatnie zwilżyć.
Dobrze jest po tej czynności napis poodciskać przy pomocy np. łyżeczki.




Ostatnim krokiem jest po prostu oderwanie karteczek i już możemy się cieszyć super efektem.
Tę metamorfozę w stylu shabby chic wykonałam zarówno na przedniej jak i na tylnej stronie donicy. 
Na jednej ze stron pominęłam jednak czynność przetarcia farby.
Zastosowałam także inne kombinacje ilustracji i napisów.



Jak oceniam tą metodę transferu? Hmm na pewno nie jest idealna i nie nadaję się do transferu większych i bardziej szczegółowych grafik. Nie wszystko idealnie udaję się odbić - miejscami obraz należałoby uzupełnić. Metoda bardziej przydatna jest do wykonywania transferu, na przedmiotach które wykonywane są techniką postarzenia - dzięki tym niedociągnięciom technika ta nadałaby im ciekawszy charakter.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz