sobota, 26 września 2015

Jesienny wianek z materiału

Jesień już pełną parą ... już wkrótce ta dla mnie najpiękniejsza pora roku zachwyci nas kolorem zmieniających się liści. Ja postanowiłam już dziś wprowadzić w swoim domu przytulną jesienną atmosferę i stworzyć dekoracje, która przybliży mi nieco piękno tych jesiennych barw. 


Z kawałka starej tuniki wycięłam 3 pasy o długości 1 metra na szerokość 20 cm przed złożeniem wzdłuż na pół
Każdy z pasów przeszyłam ściegiem prostym po stronie lewej.


Następnie pasy przewróciłam na stronę prawą. Ja do tego celu posługuję się drutem. 
Najpierw wpycham odrobinę do środka zaszyty jeden z końców. 


Następnie naciągam na drut materiał, aż w końcu zaczyna się pojawiać drugi koniec przewrócony na prawą stronę. Wyciągamy drut a zmarszczony materiał należy tak "ściągać"  aby wyszła cała prawa strona paska. 



Węże wypełnianymi watą, owatą lub kulką silikonową.


Wszystkie końce łączymy, zszywamy i możemy zabrać się za uplatanie warkocza na wianek.

 




Końce ponownie zszywamy, niepotrzebny materiał odcinamy i przyszywamy do początkowego punktu wianuszka.



Zabieramy się za dekorowanie wianka. Ja wykorzystałam do tego sztuczne kwiaty, które pozostały mi z innej dekoracji oraz gałązki pomalowane białym lakierem. Można było także udekorować wianuszek żołędziami, kasztanami, szyszkami itp. 



Dekoracje przyszywałam ręcznie igłą i nitką.


Moja wprost jesienna dekoracja domu ;)



4 komentarze:

  1. Przepiekny wianek trzeba miec talent zeby taki wykonac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy tylko troszke chęci ;-)

      Usuń
  2. Ostatnio myślałam o podobnym wianku, jak pogoda dopisze to wybieramy się z Mariką na spacer po "dary jesieni" i może uda nam się coś ładnego zrobić. Wianek wyszedł super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo :) Na spacerze można znaleźć naprawdę ciekawe inspiracje :)

      Usuń