sobota, 19 września 2015

Patchwork'owa torba jeansowa

Patchwork to metoda szycia, w której zszywa się pojedyncze mniejsze kawałki materiału tworzące finalnie jedną całość. Już dawno miałam chęć na spróbowanie tej techniki szycia, jednakże wydawała mi się zbyt trudna jak na moją początkującą przygodę z maszyną. Aż do dziś .... kiedy powstała moja pierwsza patchworkowa torba, z której jestem nad wymiar dumna!


Torbę uszyłam dla mojej mamy. Początkowo miała być uszyta z pary jeansów tak jak poprzednio uszyta przeze mnie torba. Jednakże para jeansów była zbyt wąska by uszyć z niej duża torbę. 
Dlatego też postanowiłam wypróbować metodę patchworkową. Do uszycia torby wykorzystałam skrawki z jeansowych nogawek.
      

Z wybranych skrawków wykroiłam 18 kwadratów o wielkości 12/12 cm na przód i tył torebki.


Najpierw kawałki łączyłam ze sobą poziomo.
 Przeszyłam je ściegiem prostym, a następnie zygzakowatym by materiał się nie strzępił zbytnio.



Następnie w taki sam sposób łączyłam ze sobą gotowe poziome pasy. 
Każdy fragment należy zszywać z kolejnym z wielką precyzją, kawałki należy zszywać równo jeden do drugiego.



Teraz góra torebki -  postanowiłam nie obszywać jej poprzez podwinięcie, co na pewno zniszczyło by wygląd górnych kawałków, byłyby one nieco mniejsze niż pozostałe. 
Dlatego doszyłam od góry złożony na pół jeansowy pasek.



Po przyszyciu paska, zszywamy boki i dół torebki.


Pozostaje wykrojenie uszu i zszycie je. 
Ja zszywam uszy po lewej stronie, a następnie je wywracam na stronę prawą i przeprasowuję.
Można je także dodatkowo przestębnować po  stronie prawej.




Tak wygląda gotowa torebka. Jak już wspomniałam jestem z niej bardzo dumna - to mój kolejny szyciowy sukces. A czy wam się podoba ;) ?




1 komentarz: