sobota, 12 września 2015

Rustykalna firanka - roletka - jak uszyć

Inspiracją do uszycia firanki roletki była dla mnie strona internetowa zajmująca się sprzedażą nowoczesnych firanek m.in. w stylu shabby chick oraz prowansalskim, których ceny jednak przekraczały grubo ponad 100 zł. Ja swoją własną roletkę w stylu rustykalnym uszyłam za całe 10 zł z zakupionego w second handzie obrusu.


W pierwszej kolejności z zakupionego obrusu wykroiłam materiał na firanę.


 Udało mi się zatrzymać oryginalne górne oraz dolne podłożenie przyszłej firanki. 
Boki jednak należało obszyć, ja zrobiłam to poprzez podwinięcie.



 Do obszytej firanki postanowiłam doszyć ozdobne szelki, które pozwolą mi na jej różnorodne podwieszanie. Z pozostałej części materiału wykroiłam podłużne pasy na szelki, które następnie przeszyłam po ich lewej stronie, zachowując nie zaszyty jeden z końców.


Uszyte szelki należy przewrócić na stronę prawą, a nie zaszyty koniec podszyć.
Następnie aby szelki ładnie się ułożyły należy je przeprasować. 
Zdjęcie poniżej przedstawia szelki jeszcze przez ich przeprasowaniem.


Na koniec przyszyłam szelki wszywając je pomiędzy grubszą,a cieńszą część firany, ale można je przyszyć także do górnej krawędzi.
Dolną część firanki zwinęłam w tubkę oraz zawiązałam w kokardy szelki.





Firanęczkę można upiąć też bez podwijania tunelu, wystarczy tylko zmarszczyć ją troszkę i podwiązać szelki ;)
 

3 komentarze:

  1. Kolejna genialna ozdoba okna. Brawo! A ja wciąż nie zrobiłam nic z moim kuchennym oknem... Teraz to już muszę coś w nim zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz mam pomysl na kolejna taką roletke ;-)

      Usuń
  2. Uszyłabyś mi? świetny pomysł. Poszukam materiału. Daj znać na sabi1985@poczta.onet.pl Dzięki.

    OdpowiedzUsuń