wtorek, 22 września 2015

Serce z papierowej wikliny

To moja kolejna przygoda z papierową wikliną i sądzę, że nie ostania. Ta technika papierowa jest świetną alternatywą do stworzenia pięknych dekoracji z czegoś co raczej wszyscy posiadamy w domu tj. stare gazety i klej, a w dodatku nie jest skomplikowana w wykonaniu.

Serce z papierowej wikliny
Pierwszym krokiem jest przygotowanie papierowych rurek. Ja wykorzystałam do tego gazetki reklamowe. Należy je pociąć w wąskie pasy, które następnie zwija się przy pomocy wykałaczki zaklejając koniec rurki klejem.




Z kawałka grubszego drutu należy uformować kształt serca. 
Drucik owijamy na całej długości wąskim paseczkiem wyciętym z gazety. 


 Początek pierwszej papierowej rurki przyklejamy do serduszka i zaczynamy oplatanie. 
Myślę że nie ma jednej właściwej techniki co do owijania, należy to robić po prostu z wyczuciem tak, aby nie pozostawały za duże "puste miejsca" w sercu.

W momencie gdy papierowa kończy się, wkładamy w nią kolejną rurkę. 
Dobrze jest wówczas posmarować dołączaną końcówkę następnej rurki klejem.


Na koniec wyplecione serduszko można pomalować dowolnie farbą, lakierem lub sprayem - udekorować brokatem itp.
Ja swoje serce pomalowałam białą farbą do ścian.



Pomalowane serduszko pozostawiamy do wyschnięcia, a na dzień następny możemy się cieszyć piękną, prostą i tanią dekoracją. 


1 komentarz:

  1. Rewelacyjny pomysł ! Coś mi się zdaje, że dzisiaj go zrobię :)

    OdpowiedzUsuń