niedziela, 6 września 2015

Świecznik - latarenka z puszki po kukurydzy

Dzisiejszy post poświęcony jest puszce po kukurydzy, z której postanowiłam zrobić świecznik - latarenkę.  W waszej kuchni na pewno znajdzie się choć jedna mała puszeczka, która dzięki małemu recyklingowi nabierze nowego charakteru. Dekoracja ta wymaga troszkę wysiłku przy jej wykonaniu, jednakże efekt końcowy jest naprawdę ciekawy.

Świecznik - latarenka z puszki po kukurydzy

 Jak już wcześniej wspomniałam do wykonania tej dekoracji potrzebna jest puszka.
Puszkę napełniamy do pełna wodą i wkładamy do zamrażarki dopóki w całości nie zamarznie. 
Zamarznięty lód zapobiegnie wgniataniu się puszki w kolejnych etapach.


Kolejnym etapem jest wytłaczanie na puszce wzoru lub napisu, w czym pomoże nam śrubka oraz młotek. Najlepiej czynność tę wykonywać na ściereczce, gdyż lód szybko topnieje.

Wytłaczanie należy wykonywać niezwykle starannie aby wzór wykonany był w miarę równo. 
Śliska puszka i topniejący lód niezwykle utrudniają tę czynność. 
Pamiętać należy także o wytłoczeniu po boku puszki otworków na uchwyt dla naszej latarenki


Po wytłoczeniu wzoru puszkę malujemy na dowolny kolor, ja użyłam do malowania mojej puszki farby do ścian.



Następnie z dość miękkiego drucika tworzymy uchwyt do naszej latarenki prowadząc go przez otworki, które wcześniej wytłoczyłam.


Uchwyt latarenki postanowiłam nieco udekorować, użyłam do tego zaplecionego w warkocz sznurka jutowego.


Zapleciony warkoczyk oplotłam wokół drucika. Nadmiar warkoczyka oplotłam także wokół górnej krawędzi  puszki. W kilku miejscach plecionkę przymocowałam do puszki za pomocą kleju magicznego, aby nie przesuwała się.


Na koniec można przywiązać do naszej latarenki ozdobną wstążeczkę.

jak zrobić latarenkę z puszki

dekoracja z puszki świecznik

latarenka z puszki po kukurydzy

1 komentarz:

  1. Piękna! Kto by pomyślał że z takiej zwykłej puszki wyjdzie takie cudo:))) My kochamy wszelkie puszki po konserwach

    OdpowiedzUsuń