sobota, 17 października 2015

" Poduszka przeciw przeciągom " i nie tylko...

Z czego wynikł pomysł na uszycie tej "poduszki"? A mianowicie od dłuższego czasu zmagam się z odpadającym pod oknem tynkiem. Wszelkie poprawki remontowe nic w tym temacie nie zdziałały, a wiecznie do-gipsowywanie i malowanie odpadających części zaczęło mnie doprowadzać do szału. Aż pewnego dnia szukając czegoś w Google natrafiłam na " poduszkę przeciw przeciągom" i pomyślałam, że to jedyny ratunek.....

 

To zdjęcie przedstawia właśnie spękania pomiędzy ramą okna a ścianą, które zostaną ukryte dzięki magicznemu ocieplaczowi na okno. Może nie którzy będą uważać, że przesadzam jednak mnie tę pęknięcia bardzo przeszkadzały. Niestety na dobre nie dało się z tym problem nic zrobić gdyż jest to efekt złego uszczelnienia  izolacji między oknem ( profilem ramy a ścianą ), na co nie mam już wpływu.


Dlatego też wzięłam się do roboty iiii....

Z kawałka niedługiego materiału wykroiłam 2 części na "ocieplacz "



Obydwie części zszyłam po lewej stronie ściegiem prostym, aby mogły stanowić jeden element.
 Jeśli masz na tyle długi kawałek materiału możesz wykroić z niego jedną część.


Następnie należy zszyć najpierw krótki bok ocieplacza, a następnie długi bok, zostawiając drugi bok krótszy nie zaszyty.


 Po zszyciu obydwóch boków wywracamy uszytą formę na prawą stronę i wypychamy np. owatą lub wkładem silikonowym, po wypchaniu wałeczka zaszywamy otwarty koniec.


Do swojej ozdobnej podusi uszyłam dodatkowo i "suwaki" i kokardy, w ten sam sposób, które przyszyłam ręcznie.
 

I właśnie w taki sposób uporałam się na dobre ze szpetnymi spękaniami pod ramą okna - a tym samym zyskałam fajną dekorację okna.





5 komentarzy:

  1. Świetny efekt! :3 Gdy widzę takie prace, to coraz bardziej żałuję, że nie mam maszyny :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast waty Kosmetycznej polecam użyć owaty. Jest do kupienia za grosze na allegro a można w razie potrzeby po prostu to wyprać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nastepnym razem napewno skorzystam z tej rady.dziękuję ;-)

      Usuń
  3. Ja niestety tez potrzebuję takich na swoje okna bo wieje okropnie! Jednak potrzebuję czegoś co będzie można uprać... dla tego muszę uszyć wałek wypchany kulką silikonową i jeszcze pokrowiec na niego by móc to uprać bo po dłuższym okresie leżenia na parapecie mam na na tym brudne smugi- tak właśnie wieje pod moimi oknami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez gdybym posiada wtedy kulke albo owate to napewno bym ich uzylazamiast waty ;-)

      Usuń