poniedziałek, 9 listopada 2015

Akcja Choinka!

Witam Moi Drodzy! W hipermarketach już można spotkać świąteczne dekoracje i ozdoby, choć dopiero niedawno rozpoczął się listopad. Dlatego wyszukałam kilka propozycji, których realizacje od dziś będę zamieszczać na moim blogu. Zapraszam do obejrzenia tuto riali, dzięki którym sami w domu będziecie mogli zrobić swoją własną dekoracyjną świąteczną choinkę, ale także wiele innych ciekawych Bożonarodzeniowych dekoracji.W tym poście pierwsza propozycja, czyli choinka z papierowej wikliny.

choinka z papierowej wikliny DIY

Skoro choinka wykonana ma być z papierowej wikliny potrzebna będzie wiklina. Z wyciętych wąskich papierowych pasków zwijamy na wykałaczce papierowe rurki. W innym moim  poście również możesz zobaczyć jak pleść z papierowej wikliny.

Z kawałka tektury wycinamy równej wielkości koła. Wielkość uzależniona jest od tego jak wysoką chcemy mieć choinkę. Do jednego z kół przyklejamy najlepiej klejem do papieru papierowe rurki. Na tą warstwę przyklejamy drugie koło, rurki składamy do góry, łączymy i zabezpieczamy końce taśmą -  w ten sposób rurki nie będą zmieniać swojego położenia podczas wyplatania.



Pierwszą rurkę doklejamy do rurki pionowej. Ja zabezpieczyłam ją taśmą aby nie oderwała się.


I zaczynamy wyplatać raz do wewnątrz raz na zewnątrz.

jak zrobić choinkę z papierowej wikliny

Przy końcu wyplatanie tym sposobem jest bardzo utrudnione dlatego ja troszkę wcześniej skończyłam wyplatanie. Pionowe rurki przycinamy, zawijamy do środka wplatając je w poziome rurki.


Następnie malujemy choinkę - ja zastosowałam matowy biały lakier aby choinka była trwała.



Po wyschnięciu choinki ostatnim etapem jest jej przystrajanie - i tu możliwości dowolne. Ja do ozdobienia mojej choinki wykorzystałam ozdoby ze słomy, czerwone oraz srebrne wstążeczki. Wszystko przyklejałam klejem na gorąco.
jak zrobić choinkę

Tak prezentuję sie gotowa choinka. 
Myślę,że na przeszkodzie nie stała by możliwość przyozdobienia jej także choinkowymi lampkami.






2 komentarze:

  1. Ale się napracowałaś, efekt świetny! Ile zajmuje zrobienie takiej choinki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Kurcze nie pamiętam, ale to i tak najprostsza z technik zajeła mi coś kolo 2-3 h i jeszcze na dodatek nie wyszła perfekcyjnie, no ale coż ;) Do papierowej wikliny chyba nie jestem stworzona ;D p.s. najgorsze to skręcanie tych rurek......

      Usuń