niedziela, 15 listopada 2015

Zazdrostka w stylu vintage

Ta zazdrostka uszyta została na specjalne zamówienie - dla mojej Mamy ;) Oczywiście w dalszym ciągu "bawię się " stopką do marszczenia, którą wykorzystałam szyjąc także ta firaneczkę. Do jej uszycia wykorzystałam podniszczoną poszwę na kołdrę ;)

Zazdrostka w stylu vintage DIY

Zazdrostkę uszyłam z uszkodzonej pościeli w której zepsuł się zamek. A że nie była ona pierwszej jakości już to postanowiłam ją wykorzystać inaczej. Z uzyskanego materiału wykroiłam górę zazdrostki, która będzie tunelem i do niej właśnie doszywać będę falbanę.


Następnie wykroiłam część na falbanę, która najlepiej aby miała długość 2/3 części do której będziemy ją doszywać - dlaczego ? ponieważ po zmarszczeniu falbana będzie dużo krótsza.


Zmarszczyłam falbanę centymetr od krawędzi za pomocą stopki do marszczenia.

Do falbany dopinamy teraz od górnej i od dolnej strony materiał, który będzie jednocześnie służył za tunel. 

jak uszyć zazdrostkę

Do zazdrostki uszyłam także wypełnione w kolejnym kroku serduszko dekoracyjne 


Zazdrostka nie pasuje na moje okno dlatego zdjęcia nie są zbyt profesjonalne  - zazdrostka troszkę się marszczy i tunel nie jest rozłożony idealnie na prosto.


Tak mniej więcej prezentuję się na oknie.


Gdyby ktoś bardzo jednak chciał to można ją ewentualnie zmarszczyć ;) 
Ale wówczas moim zdaniem falbana nie spełnia swojego zadania.

zazdrostka z poszwy na kołdrę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz