sobota, 9 stycznia 2016

Jak odnowić doniczkę

W tym poście krótki tutorial przedstawiający metamorfozę doniczek. Pomysł na ich odnowę pojawił się oczywiście w momencie kiedy miały trafić już do kosza. Doniczki troszkę w stylu shabby chick, troszkę w stylu rustykalnym, teraz znów będą mogły pełnić swoją funkcję.

jak odnowić doniczkę

Odnowie poddane zostały doniczki, które pozostały mi po uschniętych już kwiatach. Do ich pomalowania użyłam emalii alkidowej matowej Jedynka - emalia do drewna i metalu, która sprawdza się także do wielu innych powierzchni.

malowanie doniczek emalią jedynka

Doniczki malowałam dwukrotnie, jednak zależało mi na efekcie lekko postarzałym, dlatego nie robiłam tego bardzo dokładnie. Następnie chwilkę odczekałam aby lakier troszkę przeschnął, ale nie całkowicie.  


Przy pomocy wykałaczki do szaszłyków "wydrapałam" wzory na doniczkach. Lakier był jeszcze nie doschnięty dlatego z łatwością można było wyżłobić motywy. Przetarłam także krawędzie doniczek, aby je dodatkowo "postarzyć".

renowacja doniczki

jak ozdobić doniczkę

Dla utrwalenia doniczki można pokryć dodatkową warstwą bezbarwnego lakieru matowego.
Tak powstały zupełnie nowe doniczki w stylu rustykalnym.

doniczki shabby chick



rustykalne doniczki dekoracyjne



4 komentarze:

  1. Super pomysł, dzięki za kursik. Może kiedyś go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;-) Polecam się na przyszłość ;-)

      Usuń
  2. Piękne, a doniczki plastikowe są? Bo zupełnie tego po nich nie widać.

    OdpowiedzUsuń