piątek, 12 lutego 2016

Uszyj sobie kosmetyczkę :)

W tym poście dowiesz się jak krok po kroku uszyć sobie kosmetyczkę, ale nie taką zwyczajną - a w kształcie ust :) Przy odrobinie zapału i chęci zobaczysz jak prosto ją uszyć, a gotową kosmetyczkę możesz podarować z okazji zbliżających się Walentynek ukochanej osobie ale również swojej mamie, siostrze lub przyjaciółce :) W końcu Walentynki to nie tylko Święto dla Zakochanych. To także dobra okazja do wyrażania ciepłych uczuć wobec naszych przyjaciół i najbliższych :) 


jak uszyć kosmetyczkę w kształcie ust


 Do uszycia kosmetyczki użyłam jedynie niepotrzebnej poszewki na jaśka.


Z papieru wycięłam szablon ust, który odrysowałam podwójnie na poszewce. 
Wcześniej wyprułam z niej też zamek.

szablon na kosmetyczkę usta
wykrój na kosmetyczkę

W ten sposób uzyskałam 4 takie same części. Ten sam materiał będzie służył mi za podszewkę.
Jeśli posiadasz inny materiał, który nadaje się na podszewkę do kosmetyczki - wykorzystaj go. 
Najlepszy będzie materiał typu cerata, który łatwo się da wyczyścić.


Jedną podwójną cześć przetnij na wzdłuż, w to miejsce wszyjemy zamek. 
Pozostałe 2 części zachowaj  na później, będą potrzebne w kolejnych krokach.

szycie kosmetyczki

Aby wszyć zamek, ułóż najpierw - prawą stroną do góry - materiał na podszewkę, następnie zamek -suwakiem do góry-, następnie tkaninę zewnętrzną kosmetyczki - lewą stroną do góry.


Obydwie części ułóż wzdłuż krawędzi zamka i przestębnuj na całej długości tkaniny w odległości ok. 0,5 cm lub mniej od krawędzi.



Następnie rozłóż materiał, tak aby lewe strony się ze sobą stykały, zaprasuj je, a następnie ponownie przestębnuj wzdłuż zamka część ust.



Tak wyglądać będzie część kosmetyczki z prawidłowo wszytym zamkiem. 
Z drugą częścią postępuj dokładnie tak samo.


szycie kosmetyczki w kształcie ust

Gdy obie części posiadają wszyty zamek, zabieramy się do końcowego etapu.


Zamek rozepnij na kilka centymetrów. Pozostawione wcześniej w całości 2 części ust należy teraz doszyć do tych z zamkiem. Tak więc najpierw ułóż pierwszą warstwę ust w całości prawą stroną do góry.
Kolejno ułóż na to część z wszytym zamkiem. Na to druga warstwa ust w całości - lewą stroną do góry. 
Mam nadzieje, że ten opis i ilustracje są dosyć przejrzyste.


Całość pospinaj szpilami i przeszyj w całości, zachowując 1 cm zapas na szwy. 
Pozostaw także otwór, przez który wywrócisz kosmetyczkę na drugą stronę.


Ponacinaj zapasy szwu, aby kosmetyczka dobrze się układa, odetnij nadmiar zamka błyskawicznego.


Teraz wywiń kosmetyczkę przez pozostawiony otwór, przewróć najpierw widoczną stronę prawą, a następnie otwórz zamek błyskawiczny do końca i jeszcze raz przez otwór zamka wywróć kosmetyczkę.

Pozostawiony otwór zaszyj ręcznie ściegiem drabinkowym lub na maszynie, jeśli nie będzie przeszkadzać ci widoczny szew.



A teraz możesz się cieszyć swoją oryginalną kosmetyczką. 
Możesz uszyć sobie również w takiej samej formie np. mini portmonetkę  :)

kosmetyczka usta

W ten sposób uszyta kosmetyczka jest ładnie i estetycznie wykończona i nie widać w niej nigdzie zapasów na szwy :)




 


kosmetyczka usta



6 komentarzy:

  1. Piękna ta twoja kosmetyczka! Jak ja chciałabym nie mieć dwóch lewych rąk i móc taką zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedy zaczynałam miałam lewe ręce ;-) dalej dużo jeszcze nie potrafię ale jest lepiej.Tobie napewno też by się udało ;-)

      Usuń
  2. Poproszę taką w kształcie rybki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamówienie przyjęte ;-) Jaką rybkę wykonać? ;-)

      Usuń
  3. Super blog, będę częściej zaglądać, dodaję do ulubionych ! :) Zapraszam do mnie www.uszyjemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń