piątek, 18 marca 2016

Mini Szklarnia Domowa DIY

Aromatyczne świeże zioła w doniczkach hmmm...smaczny dodatek do sosów, sałatek, zup ale przede naturalnie uprawiany, bez chemii i przyśpieszaczy wzrostu jakie fundują nam supermarkety. Dopiero od niedawna postanowiłam sprawdzić swoich sił w uprawie ziół. Posadzone przeze mnie w doniczkach jadalne roślinki chciałabym jednak, aby nie tylko sprawdziły się w kuchni, ale także aby przy okazji zdobiły parapet. Stąd pomysł na zbudowanie mini szklarni, w której miałyby odpowiedni mikroklimat i warunki dla wzrostu.

mini szklarnia domowa DIY
Tym razem znów nie obeszło się bez pomocy męża, który bardzo chętnie zabrał się do budowy mini szklarni. Poniżej cała dokumentacja fotograficzna z jej powstawania, z czym ja akurat miałam mało do czynienia, tak więc tym razem brawa dla niego ;)



Szklarnia powstała z listewek, desek oraz części mebli z odzysku  :)




jak zrobić szklarnię

budowa mini szklarni domowej
 

Moja rola ograniczyła się jedynie do pomalowania szklarni (do czego użyłam matowej emalii alkidowej z Jedynki do drewna i metalu ) oraz do przymocowania "szybek" za które posłużyły mi takie zwykłe okładki do bindowania ;)


Okładki dopasowałam do okienek, docięłam odpowiednio nożyczkami i przykleiłam klejem magicznym.


Szklarnia gotowa, teraz można w niej umieścić doniczki z siewkami i czekać, aż wyrosną piękne i aromatyczne świeże zioła.
Już nie mogę się doczekać kiedy je wykorzystam w kuchni :P

mini szklarnia domowa DIY



Moją mini szklarnie mogę zarówno zamknąć całkowicie jak i uchylić dzięki zamocowanej podpórce ;)

szklarnia domowa zrób to sam



 




Niektóre z roślinek zaczynają już ładnie wyrastać ;) Do sadzenia nasion użyłam podłoża do ziół BIO COMPO odznaczającego się wysoką jakością oraz zawartością humusu. Ziemia przeznaczona jest do uprawy roślin jadalnych i upraw ekologicznych. 
Zachęcam Was do takiej domowej uprawy ziół i życzę powodzenia,a przede wszystkim wytrwałości w oczekiwaniu na pierwsze siewki :)
 zioła uprawiane w doniczkach
 

9 komentarzy:

  1. Ale czad!!!!! W Ikei takie widziałam! A tu proszę, rach ciach i samemu można! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie samemu co prawda ( musiałam kogoś zaangażować ), ale prawie ;)

      Usuń
  2. Ja widziałam podobne w Biedronce, ale Twoja o niebo lepsza!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje! Też je widziałam w Biedronce :) I kilka dni poźniej postanowiłam sama taką zmajstrować..tzn zmajstrował ją mąż :P Ale ja też coś od siebie dodałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super wam wyszła :) Aż mi się zachciało taką posiadać :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że mój M jest taki cierpliwy :)

      Usuń
  5. Piękna! Też chodził mi po głowie taki pomysł, ale czasu brak :) Cudnie Wam to wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna ta szklarenka :) sama przymierzam się do zrobienia podobnej i zastanawiam się jakich wymiarów jest Twoja :)

    OdpowiedzUsuń