13 marca 2016

Nietypowy zając wielkanocny

W dzisiejszym poście ciąg dalszy pomysłów na wielkanocne dekoracje.Tym razem dekoracja troszkę nietypowa, może nawet mało wielkanocna ze względu na kolorystykę. A skąd taki pomysł? Otóż ostatnio mocno zainspirowałam się znalezionymi w sieci ekologicznymi trofeami, czyli przestrzennymi rzeźbami z papieru do samodzielnego złożenia przedstawiającymi głowy zwierząt, ale o tym i o realizacji kilku pomysłów z tym związanych dowiecie się już wkrótce w kolejnych postach :)


wielkanocny zając z papieru

Szablon do pobrania znalazłam tutaj :)
Uszy postanowiłam jednak troszkę zmodyfikować. 
Szablon nakleiłam na białą tekturkę, która miała być materiałem docelowym i dokładnie wycięłam.

szablon głowy zająca

Ważne jest aby ze szczególną starannością wyciąć każdą zakładkę i dokładnie je pozaginać
- ja pomogłam sobie przy składaniu linijką ;)


Kiedy każda z linii została dokładnie zagięta możemy przystąpić do składania szablonu. 
Każdą zakładkę pojedynczo smarujemy klejem - ja użyłam kleju magicznego, który dość szybko zasycha i nawet jeśli pozostanie gdzieś na kartonie to zrobi się przeźroczysty - i sklejamy z poszczególną częścią.




Złożonemu zajączkowi możesz dokleić teraz uszy, dorobić wąsy i pomalować nosek.


 Swojego zajączka postanowiłam umieścić w ramce na zdjęciach. 
Żeby jednak nie wyglądała ona tak zupełnie zwyczajnie zaprojektowałam wzór pisanki, na którą nakleić miałam zamiar głowę zająca. Z wielu wzorów, które miałam do wyboru wybrałam w końcu jednak ten ciemniejszy, który moim zdaniem bardziej pasował co całości.


Wyciętą papierową pisankę nakleiłam na kawałek kartonu dopasowany rozmiarami do ramki zdjęciowej.


Na koniec wystarczyło dokleić głowę zajączka do pisanki.



wielkanocna dekoracja w postaci ekologicznego trofeum


rabbit paper head

1 komentarz: