środa, 9 marca 2016

Wielkanocna rzeżuszka w skorupkach

Już powolutku zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Czas więc na pierwszy post z proponowaną dekoracją na Wielkanocny stół. Nie każdy z nas pewnie wie, że zwyczaj zasiewania rzeżuchy przejęto od Rzymian, którzy uznawali tę roślinę za symbol zdrowia i siły. Podobnie jest dzisiaj, w okresie Świąt Wielkanocnych szybko kiełkująca i niewymagająca roślina symbolizuje odradzające się życie. W moim domu również wysiewamy nasionka rzeżuchy na te radosne święta. Tym razem postanowiłam się troszkę pobawić i zasiałam roślinkę do skorupek po jajkach, dzięki czemu zyskałam ciekawą dekorację.


dekoracja wielkanocna z rzeżuchy


 Jajka należy tak "rozbić", aby nie uszkodzić zbyt mocno skorupki. Możesz je sparzyć w środku, ja umyłam je jedynie płynem do naczyń i pozostawiłam do wyschnięcia. Aby ładniej wyglądały pomalowałam je zwykłą białą farbą ścienną i  nakropiłam małe kropeczki przy pomocy czarnego flamastra.



Do środka wkładamy troszkę waty kosmetycznej, nawadniamy ją i wysiewamy nasionka rzeżuchy.
Rzeżuszka rośnie baaaardzo szybko, moja rosła zaledwie tydzień ;)

 

Z  dekoracyjnej rafii lub sizalu uformuj gniazdko.


Do swojego gniazdka powkładałam skorupki z wyrośniętą rzeżuchą, dodałam także plastikowe dekoracyjne jajka i kilka wstążeczek.
Udekoruj swoje gniazdko tak,żeby Tobie podobało się najbardziej ;) 





rzeżucha w skorupkach

dekoracja wielkanocna z rzeżuchy

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł! Ja również takie zrobiłam ale naturalne bez malowanie :D A rzeżuchę kupiłam już wyrośniętą i powkładałam do skorupek... bo niestety u mnie w supermarkecie nie było już nasion...chyba wszyscy podpatrzyli ten pomysł :P
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie na bloga!
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  2. SUPER! Takie proste a jakie efektowne.
    Serdecznie zapraszam na nasz blog i Linkowe Party - obowiązkowo ;)

    OdpowiedzUsuń