piątek, 1 kwietnia 2016

Ekologiczne poroże czyli jeleń z papieru 3D

Geometryczne konstrukcje z papieru to coś czym ostatnio mocno zainspirowałam się. Ozdoby ścienne w postaci ekologicznych głów zwierząt to bez wątpienia także jeden z hitów designerskich. Ten niebanalny dodatek wystroju wnętrz postanowiłam mieć i Ja. Obecnie w sklepach dostępne są zarówno gotowe trofea wykonane z różnych tworzyw sztucznych, drewna itp. Można zakupić także szablon do samodzielnego złożenia. Ale żeby nie było tak prosto Kącik potrudził się, aby szablon samemu odnaleźć, wyciąć i przygotować, a przy okazji sprawdzić swoje siły w tej ciekawej technice składania papieru. Przekonajcie się jak przebiegał proces składania mojego ekologicznego poroża :)

poroże jelenia z papieru 3D

Pierwszym krokiem jest wydrukowanie szablonu który możecie znaleźć tutaj :)
Szablon najlepiej wydrukować na papierze twardszym niż zwykły papier do ksero.


Każdy z elementów należy najpierw dokładnie wyciąć nożyczkami. 
Jest spoooro wycinania....


A następnie jeszcze spooooro zaginania, więc od razu ostrzegam to nie jest składanka dla niecierpliwych :)


Ja do składania zakładek posłużyłam się linijką, aby było łatwiej.
Jak już na pewno zauważyliście każdy z elementów posiada numerki, według których składa się model - numerek do numerku, i tak powstają poszczególne części.

 
Początkowo byłam dość sceptycznie nastawiano do budowy tego ekologicznego trofeum, no bo przecież tyle to wymaga pracy, a co będzie jak nie jednak nie wyjdzie? Nie mogłam się odnaleźć też w momencie dobierania do siebie poszczególnych numerów. 
Prawidłowo elementy należy składać numerkami do wewnątrz, aby w finalnym efekcie nie było ich widać.

  
Ja jednak swoje pierwsze trofeum postanowiłam składać numerkami na zewnątrz.
 Ale nie sugerujcie się tym - możecie od razu próbować składać swoje trofeum prawidłowo.


Składamy, sklejamy i tak w kółko....oczywiście do sklejania zakładek i części użyłam kleju magicznego - który szybko zasychał, dobrze "łapał" ze sobą papier, a poza tym w momencie gdy jakiś element zabrudzi się klejem to miejsce to robi się przeźroczyste, a nie jak w przypadku innych klejów - upaćkane.


I tak po kilku godzinach wycinania, składania, klejenia, nerwówki, bo sklejanie poszczególnych elementów mniejszych ze sobą okazało się wcale nie takie proste - w szczególności trudnością są rogi jelenia, te drobne elementy skleja się najtrudniej - i tak w końcu powstała piękna jeleniowa konstrukcja, jak na pierwszy raz napewno nie idealna, ale i tak oko cieszy :)
Może i Wy skusicie się na takie ekologiczne poroże z papieru ? 
Podzielcie się swoimi papierowymi konstrukcjami w komentarzach :)

jeleń z papieru



17 komentarzy:

  1. Super pomysł! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardo fajnie wyszło :-)
    Kiedyś proste diamenty składałam i wiem ile to pracy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam je :) Bardzo mi się podobały, chciałabym sama spróbować je wykonać bo tworzą ciekawą dekorację :)

      Usuń
  3. Ło matko !!! W życiu bym tego nie złożyła , a nie wspomnę o rozrysowaniu ! Brawo TY !!! chciała bym taki :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pełna podziwu! Tyle pracy! Gratuluję cierpliwości, trofeum wyszło przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam...był moment kiedy chciałam tym już rzucić ;P Zwłaszcza przy sklejaniu rogów, ale dotrwałam do końca :D

      Usuń
    2. a skąd miałas model?

      Usuń
    3. Jak napisałam w poście, model można znaleźć tu - http://www.instructables.com/id/Create-faceted-paper-objects/

      Usuń
  5. noooo BRAWO TY :) mam szablon i czekam na jakiś cud świata który to za mnie zrobi.. przerażają mnie te linie numerki cyferki i...całe to klejenie dlatego gratuluję odwagi w zaczęciu
    i wytrwałości w skończeniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze jest to wycinanie...i zaginanie...ufff ;)

      Usuń
  6. Rozumiem, że format druku to A4, kiedyś gdzieś czytałam, że z plikiem trzeba wybrać się do drukarni bo są to większe gabaryty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie prawda, spokojnie można wydrukować szablon na A4 ;D Pozdrawiam

      Usuń
  7. Niestety nie potrafię ściągnąć tego szablonu... :( Czy mogła bym poprosić o przesłanie go na meila anita_ok@interia.pl

    Będę bardzooo wdzięczna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest link https://dl.dropboxusercontent.com/u/1133977/deer_head_detailed-415-2farbig-h780.pdf :) Wystarczy go pobrać ;)

      Usuń
  8. co to za klej? piękny efekt:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń