środa, 4 maja 2016

Kamizelka z kurtki jeansowej

Dawno już na blogu nie zamieszczałam ubraniowych przeróbek...dlatego dziś prościutki refreszing kurtki jeansowej, taki dosłownie w 3 krokach. Kamizelki jeansowe są nadal na topie! A w Waszej szafie na pewno znajdzie się jakaś przestarzała katana, która na pierwszy rzut oka już dawno straciła swój modny fason. Jeśli jednak z różnych względów nie posiadacie jej w swojej garderobie to zachęcam Was do poszperania w Second Handach, gdzie czasem za jedyną złotówkę możecie znaleźć prawdziwą perełkę, a wtedy wystarczy tylko parę magicznych sztuczek i woala... :)



Zaczynajmy ! To będzie naprawdę ekspresowa metamorfoza :)

KROK 1 

Wyciągamy zapomnianą katanę, ostre nożyczki najlepiej krawieckie i żegnamy się z przestarzałą kurteczką :)


KROK 2

Obcinamy rękawy kurtki ( możesz je odciąć przy samej krawędzi albo pozostawić 1/2 cm zapasu, który po kilku praniach fajnie się postrzępi )


KROK 3

Rozjaśniamy kamizelkę metodą Acid Wash Jeans  (jak widać na załączonym zdjęciu do wybielania użyłam Domestosa, który ma podobne działanie jak Ace itp. środki chemiczne. 

Rozjaśniać jeans można na kilka sposobów na przykład poprzez :
  • związanie ubrania w kilku miejscach sznurkiem i zamoczenie go w roztworze wybielacza i wody - uzyskanie efektu miejscowego zgniecienia / zmarszczenia ubrania
  • zamoczenie ubrania w roztworze wybielacza i wody i co jakiś czas przewracanie ciucha, tak aby każda cześć się wybieliła - efekt w miarę równomiernego wybielenia w zależności od jeansu
  • użycie wybielacza bezpośrednio na ubranie - wówczas uzyskamy efekt intensywnego miejscowego wybielenia
  • rozcieńczenie wybielacza z wodą w spryskiwaczu, a następnie rozpylanie mieszanki na ubraniu - to jest dobry sposób na uzyskanie efektu ombre, który mogliście zobaczyć w innym moim poście 
  • wybielanie nasączonym wybielaczem czyścikiem do naczyń - pozwala na miejscowe stopniowe rozjaśnienie wybranych partii ubrania - im częściej pocieramy tym bardziej wybielamy
Po całym zabiegu odzież kilkukrotnie należy wypłukać i wyprać.

wybielanie jeansu metodą Acid Wash Jeans

 Oczywiście nową kamizelkę fajnie by było również czymś przyzdobić...znając jednak moje możliwości nie raz to jeszcze nastąpi - możliwości jest tyyyyle, że nie mogłam się zdecydować dlatego na razie odstąpiłam od jej dekorowania.


Kamizelkę tę wybieliłam ostatnią z wymienionych przeze mnie metod - czyli z użyciem czyścika do naczyń.
Jak Wam się podoba ? Mnie bardzo :) Do mojej garderoby przybył nowy ciuch z odzysku! :)


 


kamizelka z kurtki jeansowej DIY

6 komentarzy:

  1. Super pomysł, ja lubię błyskotki, więc pewnie dodałabym jeszcze parę cyrkonii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie też coś dodam, ale muszę do tego " dojrzeć " :) Mam tyle pomysłów, że nie wiem na co się zdecydować :P

      Usuń
  2. Efekt z przetarciami świetny :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie Ci wyszły te przecierki!Kilka kroków i nowy ciuch gotowy! Muszę przyznać Ci 100 punktów za pomysłowość!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, a przetarcia dodały jej charakteru!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna! Rewelacyjny pomysł z wybarwieniem Domestosem.

    OdpowiedzUsuń