poniedziałek, 27 czerwca 2016

Jak odnowić drzwi z płyty MDF

Zmiany w naszych 36 (m2) szczęścia, praktycznie nas nie opuszczają. Przez ostatnie 3 lata od zakupu mieszkania śmiało mogę powiedzieć ze zdobyłam już tytuł mistrzyni remontów - zwłaszcza jeśli chodzi o przedpokój ;) Trzykrotnie przemalowywane ściany, dwukrotnie przemalowywany kamień elewacyjny, a teraz przemalowywane praktycznie nowe drzwi. I szczerze powiem, że dalej nie mam pomysłu na wykończenie korytarza. Może Wy mi coś podpowiecie? Tym czasem pochwalę Wam się jak tanim kosztem udało mi się  przemalować drzwi z płyty MDF i nie tylko ;)

jak odnowić drzwi z płyty mdf
Drzwi te mogliście zobaczyć już w innym poście, w którym pokazywałam Wam jak odnowić kamień elewacyjny. Wówczas już wydawały mi się troszkę za ciemne, zmniejszały optycznie korytarz, poza tym drażniła mnie ich lśniąca faktura.


Przy okazji widzicie mojego ekologicznego jelenia z kartonu
W ostatnim z postów znajdziecie instrukcje jak go wykonać :)


Malując drzwi wejściowe postanowiłam zmienić również kolor drzwi prowadzących do łazienki, których kolor zupełnie moim zdaniem nie komponowałby się.


Do zmiany koloru drzwi podobnie jak poprzednim razem wybrałam emalię do drewna jedynka, z którą nie mogę się rozstać maluję nią już prawie wszystko i za każdym razem jestem bardzo zadowolona.


Tym razem zdecydowałam się ponownie na matową biel, która miała optycznie powiększyć przedpokój.
Do malowania użyłam wałeczka gąbkowego i małego pędzelka, który pomógł w mniejszych zakamarkach.

jak zmienić kolor drzwi

Przed malowaniem należy pamiętać, aby dobrze umyć drzwi i zabezpieczyć niektóre z elementów taśmą malarską.

renowacja drzwi z użyciem lakieru

Pokrycie tej ciemnej warstwy lakieru do prostych czynności nie należało...przez chwilę wahałam się czy w ogóle coś z tego wyjdzie...zmiana koloru drewnianych drzwi wejściowych była na szczęście prostszym zadaniem.

malowanie drzwi emalią jedynka

Tak wyglądały po pierwszej warstwie lakieru...a skończyło się na 3-ech warstwach :)


Trochę mniej pewnie natomiast czułam się przemalowując drzwi wykonane z płyty MDF w okleinie - bałam się zachowania emalii na płycie. Nowe 2-letnie drzwi, aż strach pomyśleć co by było gdyby coś nie poszło po mojej myśli ;)

renowacja drzwi z płyty mdf

Malowanie przebiegło jednak bez większych trudności - drzwi pokryte po 3 warstwach malowania.
 Jeśli chodzi o płyty laminowane raz już podjęłam się próby zmiany jej koloru poprzez użycie emalii alkidowej - tak było w np. przypadku zmiany koloru kuchennego blatu (metamorfoza w 100% udana - blat do tej pory zupełnie w nie naruszonym stanie - brak zarysowań, odpryśnięć itp. )  lub przy odnawianiu półki łazienkowej  z której również jestem zadowolona.

jak odnowić drzwi z płyty mdf z okleiny

A teraz jeszcze jedno spojrzenie przed metamorfozą iii........


I tadammmm ;)  

Drzwi wejściowe  + łazienkowe odnowione tanim kosztem bo za nie całe - 60 zł
( emalia alkidowa/ taśma malarska / pędzelek / wałeczek gąbkowy )



 Korytarz zdecydowanie optycznie się powiększył, poza tym biel daje mi teraz większe możliwości do pokombinowania z dekoracjami. Następna do przemalowania w kolejce stoi szafka na buty, czego efekty będziecie mogli zobaczyć już wkrótce.




metamorfoza drzwi drewnianych

Pozostało jeszcze jakoś wykończyć przedpokój fajnymi dodatkami na co na razie kompletnie nie mam pomysłu. A może Wy mi coś podpowiecie? Bardzo chętnie zasięgnę waszych rad i oczywiście opinii o mojej metamorfozie ;)

43 komentarze:

  1. Zmiana rewelacyjna, przedpokój stał się jaśniejszy i większy. Ja bym tylko zmieniła lustro na większe ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze ja już długo myślałam żeby zmienić lustro - bardzo podobają mi się te np. z drewnianą ramą, ale kamień kładliśmy wcześniej pod wymiary lustra obecnego ze względu iż : na początku lustro to było dosyć tanie jak na nasz budżet, pod drugie pod lustrem dokładnie w tym miejscu jest licznik energii - który chcieliśmy nim zakryć, a teraz gdybym chciała je zmienić jego wielkość to z kolei przeszkadzac mi bedzie domofon - nie da rady zawiesic go tak aby nie kolidował z domofonem ( którego nie mozna przewiesić ) i jeszcze żeby lutro zakryło wnęke pod nie..ajajaj..pogmatwane to troszkę ;p

      Usuń
    2. Rzeczywiście, sprawa z lustrem wydaje się być zbyt skomplikowana...

      Usuń
  2. Świetna sprawa z przemalowaniem tych drzwi. Efekt niesamowity, przedpokój faktycznie większy i ładniejszy. Ja również od dłuższego czasu zastanawiam się nad przemalowaniem drzwi i chyba już jestem zdecydowana. A nie trzeba ich na koniec wykończyć lakierem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emalia alkidowa jest tak trwałym i dobrym produktem,że nie trzeba nic zabezpieczać dodatkowo lakierem :)

      Usuń
  3. Witaj, według mnie super , ale za dużo na ścianie rzeczy w jednym miejscu, rogi, kinkiet i zegar, każda rzecz z innej bajki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za wskazówki ;) Właśnie tego mi trzeba, a by ktoś spojrzał na to obiektywnym kątem oka :) Na razie wszystko wisi po staremu, powoli będę wykańczać przedpokój jak pojawi się odpowiednia wizja ;)

      Usuń
  4. Pięknie Ci to wyszło, w ogóle widzę że mieszkanko masz takie... dokładnie w moim stylu.
    a co do lustra... ehh uroki mieszkania w bloku - my też do wielu rzeczy musieliśmy się dostosować i zaakceptować takimi jakie są niestety.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i zmiana udała się:) Białe chyba bardziej pasują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, choć to dopiero początek zmian ;)

      Usuń
  6. No to trochę prawie już fachowym okiem ;) Jako że aktualnie uczę się na dekoratora ;)
    1.wyrzuć te rogi!
    2.jeśli musisz zostawić taki rozmiar lustra to kup takie samo tylko w ozdobnej ramie np srebrnej, ale matowej (takie troche jakby malowane drewno)... Ten przedpokój nie ma stylu ... Może jest przestronny, ale smutny. Można mu trochę dodać np stulu glamour.
    3. Ścianę bez kamienia - pomaluj na kolor ... Jak dla mnie do tej podłogi, białego kamienia i białych drzwi idealny byłby delikatny fiolet... lub błękit.
    4.zamiast wycieraczki dywanik lub chodniczek w lekkich pastelach.
    Osobiście dodałabym listwy wykończeniowe na podłodze i w okół drzwi, ale to już inna historia
    Jeśli wolisz zamiast stulu glamour np skandynawski to ściana błękitna, lustro w lekkiej ramie z naturalnego drewna, tylko lakierowanego. Na pomalowanej ścianie powieś kilka fotografii w ramkach podobnych jak w lustrze. Dobrze by było zmienić też lampę na coś bardziej okazałego i jaśniejszego. Pomyśl nam mlecznym szkłem lub kloszem z inox:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dekorator, fajnie ;)Bardziej upodobałam sobie styl skandynawski, dlatego dziękuje za pomocne wskazówki, na pewno się przydadzą ;)

      Usuń
  7. Super !!! Właśnie mam tę samą farbę :) i bałam się jak będzie z meblami z płyty MDF , ale teraz już się nie boję :))) Ja na korytarzu zmieniła bym lustro na większe ale wąskie , wieszak na drugą ścianę bym przewiesiła .Albo może jakieś czarne ramki w nich czrno-białe zdjęcia :) no chyba , że chcesz rozjaśnić to coś kolorowego albo drewniane ramki . Do dywanika Ci będą pasować :) Może jeszcze jakiś dzban , butlę :) A na siedzisku mogła byś zmienić obicie :) Super ten łoś !!!!! No i drzwi bosko wyszły , metamorfoza zdecydowanie na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zabrać na ścianę do łazienki wieszak lustro od ściany do domofonu i od podłogi do górnej krawędzi starego lustra i będzie git

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety lustro musi wisieć w tym samym miejscu i musi być dokładnie w tym samym kształcie ;) Pisałam o tym wcześniej dlaczego ;)

      Usuń
  9. Zdecydowanie wolę białe drzwi :) Super.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. a jak wyglądają drzwi pokryte białą farbą z bliska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają bardzo dobrze, są gładkie matowe, zupełnie nie widać jakby były malowane ;)

      Usuń
  11. Jak długo wysychały ? Efekt super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie malowanie skończyłam o godz. 19, wysychały całą noc, a rano można je już było na spokojnie dotykać :)

      Usuń
  12. bardzo ładnie Ci to wyszło, zresztą jak zawsze:) już zrobiłam część z Twoich projektów, a zainspirowałaś mnie do kolejnych:)w sobotę biorę się za szafkę w łazience- z czarnej drewnianej chcę zrobić białą-będzie przygoda tak jak z Twoimi drzwiami:) co do przedpokoju to super, zwłaszcza że mam taki sam zegar w salonie:)również zmieniłabym lustro na jakieś w ozdobnej metalowej ramie i większe co optycznie jeszcze powiększy przestrzeń i zdjęła jelonka:) a powiedz mi Kochana, czy jak cudowną emalią alkidową odnowie pordzewiałą suszarkę na pranie- oczywiście wcześniej wyskrobię co trzeba:)czy to dobry pomysł i ubrania na tym nie ucierpią??:)pozdrawiam Cię gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubrania na pewno na tym nie ucierpią tylko trzeba by odczekać jakieś kilka dni, aby dobrze sobie suszarka podeschła :) P.S. jeśli suszarka jest na pranie i nie musi być matowa to spokojnie użyłabym tej samej emali ale z połyskiem, która jest tańsza, a jest tak samo dobra :)

      Usuń
  13. Efekt super. Od razu pomieszczenie zrobiło się jaśniejsze :-) Jeśli mogę, to ze swojej strony zmieniła bym zegar ba inny, lżejszy z wyglądu i powiesila go w innym miejscu. Lampa, moze zamiast wiszacej jakiś plafon na suficie? No i poszlabym w kolory jesli chodzi o dodatki. Szary/grafitowy dywanik/chodniczek zamiast wycieraczki i troche jakiegos konkretnego koloru w dodatkach bym dala ;-) A może jest możliwość zawieszenia na którejś z3 ścian jeszcze jednego lustra? Ja mam z Ikei takie elementowe. 4 takie same kwadraty, jtore mozna zawiesic w dowolnej konfiguracji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za rady ;) Na pewno coś pokombinuję z tymi lustrami bo dużo osób mi to radzi ;) Wszystko powoli będziemy sobie wymieniać - tylko trzeba kasy i pomysłu ;)

      Usuń
    2. Ja mam coś takiego http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/39151700/ powieszone w pionie jedno pod drugim. To jest chyba nowe, bo moje ma jeszcze falowane brzegi, ale kupiłam je chyba z 5 lat temu w podobnej cenie ;-)

      Usuń
    3. A te lustra są ta taśmie zawieszane?

      Usuń
    4. Tak, starsza wersja, którą ja mam jest na wkręty, ale one też są cięższe, bo tu widzę tylko 2,67 kg, a moje mimo tego, że wymiar mają taki sam, to ciężar dużo większy. Spokojnie moje mogą ważyć w całości 6-7 kg

      Usuń
  14. Rewelacyjna metamorfoza :) Jeśli chodzi o rady poważnych Ci nie dam, ale może coś co napiszę się przyda :) :) Czytałam wyżej, że lustro musi zostać - rozumiem. Nie maluj ściany przy łazience na fiolet!!! Nawet jakbyś nie wiem jak lubiła ten kolor zbrzydnie Ci totalnie - mam fiolet w przedpokoju i patrzeć na niego nie mogę ;) ławeczkę wymieniłabym na większą, może z naturalnego drewna? przynajmniej ta część siedząca :) albo wstawiła pod lustro krzesło w jednym mocnym kolorze, a tam gdzie teraz stoi puf (przy drzwiach do łazienki) taką szafkę na buty wsuwane. Nie wiem jak u Ciebie z przechowywaniem rzeczy - dlatego ta szafkę dodałam :) a jeśli masz gdzie trzymać, to można na tej ścianie grafikę ciekawą powiesić, albo zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi fiolet ... ;)Raczej pozostanę przy bieli, jeśli chodzi o kolory to zaszaleję tu najwyżej przy dodatkach ;)

      Usuń
    2. Szalej ;) Jestem ciekawa zmian :) Bo to malowanie drzwi - rewelacja :) Aż mnie kusi, żeby zabrać się za swoje :)

      Usuń
  15. Super ! Podziwiam od jakiegoś czasu i zamierzam skorzystać z niektórych pomysłów:)
    A może dodać wieszak stojący? nie wiem jak sie nazywa ale taki długi,stary ,na dole na parasole a góra ma z reguły cztery wieszaki na odzież :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł! Też nad tym myślałam ;)

      Usuń
  16. Super ! Ja również przemalowałam swoje drzwi, niektóre już kilka razy. Teraz mam wszystkie białe jak Twoje tylko na jednych zrobiłam różany decoupage. Twój przedpokój wygląda teraz dużo lepiej, ja bym dodała ozdobę z decu lub powiesiłabym uszytego aniołka. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj decoupage....myślałam nad tym dłuuugo i intensywnie...ale boję się ponieważ bardzo szybko zmieniają mi się upodobania...a mogłoby się skończyć na tym że co chwila zmieniałabym grafikę itp ;) Dlatego na razie ostrożnie pozostaję przy bieli ;)

      Usuń
  17. Tak patrzę, oglądam i przydało by się odnowienie mojego stojaka na ryby :) Biel czemu nie tego jeszcze nie było nad wodą ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak nawet nad wodą trzeba być trendi ;) Coś pomyślimy nad tym stojakiem...a może jakiś wzór?? ;P

      Usuń
  18. Taka metamorfoza jest genialna :)
    Koniecznie napisz za jakiś czas jak się sprawdzają drzwi pomalowane tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę czasu już minęło i śmiało mogę powiedzieć ze drzwi sprawdzają się rewelacyjnie przy normalnym ich użytkowaniu ;) Malowałam już tą emalią blat kuchenny również z płyty MDF i jestem mega zadowolona! Bo z blatem nie dzieje się dosłownie nic - trzeba by porządnie czymś w niego walnąć żeby było widać odprysk emalii :)

      Usuń
  19. Od razu zrobiło się jaśniej i optycznie powiekszyłaś przestrzeń. Jednak nie ma to jak biały. :)
    A farba, którą malowałaś to tez moja ulubiona, od 3 lat praktycznie tylko jej używam i nie mogę narzekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na nią nie mogę narzekać. To moja ulubiona farba :)

      Usuń
  20. Ja też przemalowuję brzydkie ciemne meble na biało, niektóre z nutką etnicznego koloru :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapomniałam dopisać...dużo lepiej to wygląda niż przed malowaniem.
    Tylko te rogi... ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rogi poszły już papa...a korytarz wygląda nie jak ten przeszedł całktowitą metamorfoze, już nie długo pokaże ;)

      Usuń