niedziela, 17 lipca 2016

Metamorfoza wiklinowego koszyczka

Powoli zaczełam urządzać korytarz w naszym małym M1, szukam odpowiednich do niego dodatków, próbuję to ze sobą jakoś połączyć ... Motywy przewodnie : biel, szarości i drewno - tak to moje ulubione połączenie :) Trochę urlopu przydało się żeby zrobić również małe porządki, podczas których wpadłam na mały niewinny pomarańczowy koszyczek wiklinowy,  w którym w latach młodzieńczych przechowywałam swoje skarby, a który obecnie przejęty został przez gwoździe, śrubki, śrubokręty i inne pierdołki, po które często sięgam. Noi pojawiła się wizja...odnawiamy go! Będzie dodatek do nowego przedpokoju ;)

metamorfoza wiklinowego koszyczka
Tak koszyczek wyglądał przed metamorfozą


Do odnowy koszyczka rewelacyjne po raz kolejny sprawdziła się emalia do drewna i metalu, tym razem w słoiczku zmieszałam ze sobą matowe kolor biały i czarny ( kolor czarny idealnie sprawdził się przy domowej roboty farbie tablicowej ), dzięki czemu uzyskałam ładny odcień szarości. 

malowanie koszyka emalią alkidową

Malowanie koszyczka to nie była najprostsza i najprzyjemniejsza czynność, bardzo ciężko jest dostać się do ciasnych szczelinek. Do malowania użyłam wąskiego pędzelka, ale i tak niełatwo było ogarnąć farbą małe zakamarki.

czym pomalować koszyk z wikliny

malowanie koszyka z wikliny

Na końcu dokleiłam na klej na gorąco gałeczkę, która przysporzyła mi wielu dylematów - nie mogłam się zdecydować jakiego koloru powinna być ;P


A teraz małe porównanie przed i po

jak odnowić koszyk z wikliny

A może Wy również sądzicie, że gałeczka powinna być innego koloru?
Cały czas kusi mnie jednak biel ...sama już nie wiem... a może jakieś skromne dodatki? Kawałek koronki wokół pokrywki?


Koszyczek będzie mi służył i dumnie prezentował się w wykańczanym przez nas korytarzu -  końca remontu nie widać - ... przynajmniej na razie :) Cały czas szukam "tego czegoś" co nada mu odpowiedniego charakteru.

koszyczek w stylu rustykalnym

Posłuchałam większość z waszych rad i postawiłam na razie na szarość, zmieniłam także szafkę na buty na dużo bardziej praktyczną, a przede wszystkich w kolorze bieli :)
Ale o dalszych moich poczynaniach remontowych w przedpokoju już nie długo w zupełnie innym poście:)

koszyk shabby chick

23 komentarze:

  1. Ja bym pomalowała gałkę w koszyczku na biało, a w szafce na szaro! Ostatnio zrobiłam metamorfozę witrynki, już niedługo pokaże efekt końcowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pokazuj szybko ;) Chyba tak zrobię i przemaluję te gałki ;)

      Usuń
  2. Koszyczek dostał drugie życie i wygląda teraz wspaniałe, szary to mój kolor, więc tym bardziej mi się podoba, a gałeczkę pomalowałabym na biało, ale to rzecz gustu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biały kolor na razie widzę górą ;)

      Usuń
  3. Propozycja wyżej wydaje się ciekawa :) czyli biała gała przy koszyku, a szare przy szafce :) Z drugiej strony w takim naturalnym kolorze też dobrze wyglądają, przy tej podkładce :)
    Napisz mi lepiej skąd masz takie urocze gałki? Ja ostatnio szukałam i szukałam, w końcu znalazłam i jestem na etapie malowania - zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam je w OBI za ok 3 zł jedna ;)

      Usuń
    2. ech ja nie mam obi... no ale już sobie poradziłam z tymi moimi gałkami ;)
      a Ty jak malujesz czy nie? :)

      Usuń
    3. Ajajaj...no nie wiem ;) Może na razie te gałki zostawię bo zajęłam się przemalowywaniem szafy :P, hihi...wykończę przedpokój, spojrzę całościowo na niego i zacznę ewentualnie jakieś małe poprawki wprowadzać :)Liczę na podpowiedzi ;)

      Usuń
    4. Na mnie możesz liczyć :) postaram się pomóc :)

      Usuń
  4. Zdecydowanie lepiej po, niż przed :-) Ja bym przy koszyczku zrobiła białą gałkę, a przy szafce na buty w kolorze koszyczka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli tak samo jak koleżanka z My Home Rules doradziła ;)

      Usuń
  5. a mi się podoba tak jak jest teraz, gałeczki w kolorze"drewna":) więc ja bym zostawiła:) pozdrawiam K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podobają ale biały kolor przeważa ;) Zobaczymy czy pójdę za głosem serca... ;)

      Usuń
  6. Cisza, spokój i wreszcie czas na odwiedziny blogowe:) Uwielbiam ten moment przed snem, uwielbiam takie miejsca jak to:) Czuję sie jak w raju! Dziekuję:) Zachwycona, oczarowana mogę iść spać:) Pozdrawiam cieplutko i życzę samych twórczych senków Tobie i sobie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i miłe słowa ;) Wzajemnie życzę dobrego snu ;)

      Usuń
  7. Świetna metamorfoza:) Podoba mi się taka gałeczka, choć biała pewnie też będzie się nieźle prezentować - w zależności od tego, co będzie stało w pobliżu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ;) Też mnie ta biała kusi, ale na razie pozostawię taką jaka jest i zobaczymy jak się będzie komponować z resztą ;)

      Usuń
  8. No i od razu wygląda lepiej - ta farba jest niezastąpiona!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne! Wyglada dużo lepiej:)

    OdpowiedzUsuń