sobota, 6 sierpnia 2016

Jak zrobić lampę ze słomek

Jeśli choć troszkę ogarniacie wnętrzarskie nowości, to z pewnością spotkaliście się już z ostatnim hitem jakim są druciane lampy w stylu loft. Efektownie wyglądające - dodatkowo można do nich zakupić żarówkę z dekoracyjnym żarnikiem, dzięki czemu lampa ma jeszcze bardziej loftowy charakter. Na pewno przekonaliście się też, że lampy te do najtańszych nie należą - jak za "parę drutów", ceny lamp liczą się w setkach, a te niektóre nawet w tysiącach złotych!!! Łamiemy więc dzisiaj wszelkie zasady i udowadniamy, że możemy mieć odpowiednik drucianej lampy za jedynie 5 zł !!! Tak za 5 zł! A jak to zrobić ??? .... ;)

lampa ze słomek DIY

Do wykonania lampy potrzebne Ci będą :

2 opakowania 20 szt. czarnych słomek do drinków - ja znalazłam  słomki o długości 24 cm w hipermarkecie Auchan - nie wiem czy są krótsze, ale dzięki nim uzyskałam abażur o wysokości 40 cm - choć uważam, że mógł być troszkę mniejszy ( cena opakowania ok.1,30 zł )

 - filcowe podkładki najlepiej w kolorze słomek ( ok.3 zł opakowanie )

- igła i nitka w kolorze słomek ( to raczej posiadamy w domku )

- nożyczki ( no TO na pewno posiadamy :D )



Dokładny tutorial potrzebny do wykonania lampy znajdziecie w linku tutaj :) 
Autorka bloga i tego fantastycznego pomysłu dokładnie opisuje go krok po kroku jak wykonać odpowiednik lampy drucianej - ja pokaże Wam tylko kilka udjęć z tej męczarni ;) Dlaczego męczarni ? Bo przeciąganie igły przez słomki, o ile na początku jest proste, w kolejnych etapach już do najprostszych nie należy - więc wykażcie się znaczną cierpliwością !

jak zrobić lampę ze słomek

Jaki jest sekret tego, że będąc już w całości lampa się nie składa ? 
Otóż taki - w każde łączenie słomek należy umieścić wycięty z filcowej podkładki krzyżyk. 


 Każde z ramion krzyżyka wkładamy do słomki i tak postępujemy z każdym " narożnikiem " - dzięki temu abażur będzie sztywny i będzie trzymał formę - uważaj przy tej czynności, aby nie zerwać nitki ! - :) Niestety nie mogłam w żadnym ze sklepów znaleźć czarnych podkładek - dlatego użyłam ciemno - brązowych, a następnie zamalowałam je na czarno.


 A teraz taki mały problemik...autorka pomysłu zaprojektowała lampę tak, aby w miejsce, które zaznaczyłam kolorem żółtym wkleić cześć oprawki ? Okazało się jednak poźniej, że otwór ten jest zdecydowanie za duży, a dlaczego ? Ponieważ nie przeczytałam, że wykorzystała ona słomki o długości 18 cm - a nie 24 cm tak jak ja :D - w efekcie otwór był dużooo większy.
 Aby kabel z oprawką miał się na czym trzymać, dołożyłam jeszcze 4 słomki, w taki sposób jak wskazują niebieskie linie - 2 słomki równolegle i 2 słomki ułożone prostopadle POD nimi.


W ten sposób oprawka bez problemów nie przechodzi przez słomki i trzyma się abażura 



A tu już lampa w całej swojej okazałości :) Na razie nie pokaże Wam zdjęć z korytarza, w którym lampa zawisła ponieważ w dalszym ciągu prowadzę jego metamorfozę, o czym na pewno pochwalę Wam się już nie długo mam nadzieję :)

 



W planach mam już pomysły na stworzenie kilku innych abażurów, także w innych kolorach ;)
Podoba Wam się mój odpowiednik za piątaka ;) ?

lampa loft zrób to sam


31 komentarzy:

  1. Wow! Włożyłaś mnóstwo pracy a efekt jest niesamowity! Nie wiem czy znalazłabym tyle pokładów cierpliwości żeby zrobić taką lampę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Najtrudniejsze jest tylko przeciąganie tej nitki...ale udało się :)

      Usuń
  2. Faktycznie, momentami chciałam już tym rzucić, ale na szczęście tego nie zrobiłam ;) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musiało być wyczerpujące, ale efekty są niesamowite :) ja nie miałabym do tego cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) ano szukałam, szukałam, aż w koncu znalazłam mozliwoosc stworzenia odpowiednika ;)

      Usuń
  5. Oj, super! Świetnie wygląda ta lampa, aż trudno uwierzyć, że konstrukcja słomkowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano tak słomkowa :) Dlugo myslałam nad "zamiennikiem" lampy drucianej aż w koncu znalazłam :)

      Usuń
  6. Pracy sporo, ale efekt końcowy jest osiągnięty i wygląda jak z drutu :) ciekawa jestem jak będzie wyglądał powierzony w miejscu docelowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podoba ;) Jestem zadowolona, przynajmniej jak znudzi mi się to nie będzie mi żal kiedy znowu będę zmieniać lampę - 5 zł, a koszt zakupu metalowej powyżej 100 zł - jest róznica ;)

      Usuń
  7. Na zdjeciach wyglada jak metal, super. Jestem ciekawa czy na żywo też jest taki efekt?

    OdpowiedzUsuń
  8. Super lampa...Ciekawe kto ja podłączał do prądu ??:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki... ;) Podłączał : konserwator, elektryk , budowlaniec, hydraulik, mechanik itp. itd., SPEC od WSZYSTKIEGO :D

      Usuń
  9. Wow! Niesamowita jesteś! Cudowna lampa!!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja !!!! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podoba :) Dziękuję :)

      Usuń
  11. Genialna!
    wyszło po prostu EXTRA
    Ja bym na pewno nie spróbowała - bałabym sie poraży kt pewnie by na stąpiła.
    Więc inaczej powiem : ja nie mam gdzie wmienić lampy... choć może do sypialni by się przydało.. hahhaha
    Jestem wielką przeciwniczą takich żarówek - wolę takie noralne zwykłe - i taka by mi tu bardziej pasowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja próbowałam najpierw na zwykłych słomkach, a później na tych czarnych...trzeba miec tylko cierpliwosc do igły i plątającej się nitki ;)

      Usuń
  12. Wróciłam z urlopu - więc może i ja dorwę słomki i coś zrobię, chociaż będzie raczej mniej ambitnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee tam, od razu negatywnie podchodzisz do zadania ;)
      Na pewno wyjdzie Ci coś rewelacyjnego jak zawsze ;D

      Usuń
  13. Świetne wykonanie! Prezentuje się wyjątkowo!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie boisz się, że przy dłuższym używaniu lampy słomki zaczną się topić/palić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W korytarzu światło nie pali się często, poza tym odległość słomek od żarówki jest tak duża, że nie możliwe jest aby słomki się nawet nagrzały do takiej temperatury żeby mogły się stopić. Przecież na tej samej zasadzie mogły zapalić się od żarówki papierowe lampy :)

      Usuń
  15. Nie jest to DIY w moim stylu, ale przyznam, że bardzo mi się ten projekt spodobał! Jest genialny!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mimo wszystko podoba Ci się :) Dziękuję :)

      Usuń