wtorek, 6 września 2016

Jak zrobić ramę do lustra

Rama do lustra, które znajduje się w naszej "nowej" łazience, to był jeden z tych pomysłów, które do realizacji przeszło długą drogę. Lustro było w niej właściwie od kupna mieszkania i jakoś nie przeszkadzało mi, dopóki nie wyremontowaliśmy łazienki....było troszkę nadniszczone - wilgoć i nie prawidłowa jego pielęgnacja spowodowały, że lustro na swojej "ramie" miało brzydkie czarne plamy, których już nie dało się usunąć.Szkoda było go wyrzucać z różnych powodów np. ze względu na koszt nowego lustra, ze względu na konieczność wiercenia kolejnych dziur w płytkach pod nowe lustro ( bo do klejów jakoś nie jestem przekonana ) oraz ze względu, iż było kolejnym powodem do małego DIY - no właśnie :) Ale o tym w dalszej części postu :)



Do wykonania ramy potrzebne bedą przede wszystkim :

- listewka sosnowa o dowolnej szerokości
- dobry klej montażowy ( użyłam kleju montażowego MAMUT)
- emalia alkidowa do pomalowania ramy ( użyłam JEDYNKI do drewna i metalu )

jak zrobić ramę do lustra

Najpierw konieczne było odmierzenie odpowiedniej długości listewek.

rama do lustra jak zrobić

Niestety kiedy nie mam dostępu do porządnych narzędzi, trzeba sobie jakoś radzić tymi, które są pod ręką. 
W ruch więc poszła piłka ręczna, którą docięłam każdą z listewek.

rama drewniana do lustra DIY

Teraz wystarczyło listewki odkurzyć z pyłu i pomalować czarną, matową emalią alkidową do drewna i metalu - użyłam niezawodnej jak dla mnie emalii z Jedynki :)
Malowanie wykonujemy po obu stronach listewki zachowując odpowiedni odstęp czasowy.

rama do lustra DIY

Gotowe listwy przyklej na klej montażowy i już możesz zawiesić swoje nowe lustro :)
Jak wyglądało przed metamorfozą możecie zobaczyć w poście o metamorfozie łazienki farbami do płytek ceramicznych. Troszkę się od tamtej pory zmieniło, ale o reszcie zmian pochwalę się kiedy indziej  :)

 



22 komentarze:

  1. Wyszło pięknie, mam w domu lustro dosyć duże bez ramy, ze zbitym rogiem, który trzeba jakoś zasłonić. Muszę pomyśleć gdzie je ulokować, bo w łazienkach lustra już są i wymyśleć sposób na ramę. Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ciesze się, że Cię zainspirowałam :)

      Usuń
  2. Ładnie się prezentuje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosto i elegancko :) Podoba mi się :)
    Cięłam tą 'piłą' o masakra myślałam, że ducha wyzionę - chociaż ja miałam grubszy kawałek :P Poddałam się i polecałam z dechą do szwagra ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak Ty miałam grubszy kawałek to ja współczuję, bo ja tą reczną piłką chyba ostatni raz piłowałam a miałam cieniutki ;(

      Usuń
    2. Dlatego poddałam się jak owa połka zaczęła skręcać - mój mąż oczywiście miał ze mnie ubaw :) Ale jako kobieta zaradna szybko sobie poradziłam ;)
      Straszna ta piłka - no ale jak sie nie ma nic innego, to i ona da radę ;)

      Usuń
    3. Hahaha, no właśnie...mnie też skręcała, aż się sama zdziwiłam pewnego razu jak mi aż centymetra brakło :)

      Usuń
  4. Preferuje jasne ramy, ale ta ciemna wyszła bardzo fajnie :-)
    Pozdrawiam, Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też początkowo chciałam zrobić ramę z surowego drewna ale stwierdziłam że do mojej łazienki czarny kolor to będzie fajny kontrast

      Usuń
  5. Świetny pomysł :) !!!
    Ja też mam lustro w łazience bez ramy - przemyślę ten Twój pomysł - może go użyję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój post być może Ci się przyda :)

      Usuń
  6. Rama wyszła świetnie :))
    Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  7. Monika z taksobierobie.blogspot.com8 września 2016 09:41

    Uwielbiam takie DIY... drugie zycie lustra-wyszlo super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podoba, najbardziej fakt, że nie wydałam krocie na "NOWE" lustro :)

      Usuń
  8. I to mi się podoba! :) Nowe życie starego lustra. U mnie też szykuje się remont łazienki i też chcę sprezentować ramę mojemu lusterku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pochwal się koniecznie tą metamorfozą :)

      Usuń