niedziela, 9 października 2016

3 sposoby na dynię z materiału

Ostatnio bardzo modne zaczynają być ręcznie robione dekoracyjne dynie z materiału. Taka dekoracyjna dynia wcale nie musi być typowa w pomarańczowym kolorze. Oryginalne są teraz również dynie z koronki, z wełny - np. ze starego swetra. Bardzo ciekawe są te wykonane z juty, a nawet te uszyte ze wzorzystych tkanin w kropki czy w zygzaki. Ja swoją uszyłam z niepotrzebnej poszewki jaśka przy okazji wybierając dla was 3 sposoby na uszycie dynie, które nie tylko będą proste ale i szybkie... i wcale nie potrzebujecie maszyny do szycia :)

3 sposoby na dynię z materiału



SPOSÓB 1
Wytnij pojedynczy prostokątny kawałek z tkaniny, o szerokości 3x dłuższej niż wysokość.


Złóż kawałek tkaniny na pół stroną prawą do środka i zszyj zaznaczone na zdjęciu boki ( dolną krawędź zszyj ręcznie szerokim ściegiem prostym i ściągnij tak mocno, aby się pomarszczyła.
Następnie przewróć materiał na stronę prawą.


Tak będzie wyglądał spód dyni od środka, jeśli dokładnie zmarszczysz dolną krawędź. 
Wypełnij środek dyni najlepiej wkładem do poduszek.

Teraz czas aby zrobić ogonek - ja swój uszyłam na szydełku, a Ty możesz wykorzystać cokolwiek innego - np kawałek gałązki lub patyczek obwinięty materiałem, możesz zrobić ogonek z filcu itp...


Zawiń teraz ok 0,5 cm górnej krawędzi do środka i zacznij ją szyć szerokim ściegiem prostym ręcznie blisko krawędzi - pamietając by na środku wszyć również ogonek dyni. 
Gdy dojdziesz do końca, ściągnij mocno nitkę, tak aby dynia pomarszczyła się od góry.




 SPOSÓB 2

Wytnij z materiału okrągły kawałek dowolnej wielkości - to od Ciebie zależeć będzie jak dynia ma być duża.


Zawijając ok.0,5 cm krawędzi do środka dyni zszyj ją szeroko ścięgiem prostym - ale jeszcze nie ściągaj nitki.


 Wypełnij środek dyni wkładem do poduszek i ściągnij nitkę - wcześniej możesz też do środka włożyć już gotowy ogonek - o czym ja zapomniałam, więc doszyłam go na koniec :)

 

 SPOSÓB  3

 Sposób nr 3 to ulepszony sposób nr 2 i chyba mój ulubiony bo najbardziej przypominający dynie :)
Powtórz więc dokładnie te same  kroki jak w metodzie nr 2, dochodząc do momentu ściągnięcia nitki - nie odcinaj jej !


Nie doszywaj ogonka, a przewróć dynię spodem do góry.
Teraz przeciągnij górą nitkę, naciągnij ją sporo i zapętelkuj pod spodem na środku aby nie poluźniła się.
Następnie powtórz krok tak aby dynia podzieliła się na 4 części.


A teraz powtórz te same kroki jeszcze 2 razy, tak aby dynia podzieliła się na 8 równych cześci i nie przewracając jej doszyj na górze ogonek.




Poniżej zestawienie dyni uszytych za pomocą 3-ech różnych sposobów - dla mnie nr 3 najlepszy - chociaż trzeba się troszkę bardziej napracować. Różnica pomiędzy metodą 1 a 2 jest dla mnie nie znaczna - choć sposób 2 jest zdecydowanie prostszy i szybszy w wykonaniu.  A Wam, która z metod bardziej przypadła do gustu :)

 dynia z materiału DIY

 jak uszyć dynię na halloween

dekoracja halloweenowa zrób to sam



jak uszyć dynię na halloween



28 komentarzy:

  1. Dynie cudowne! My dzisiaj robiłyśmy Halloween'owe świeczniki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super! Czy już są na blogu? Jeśli tak to lecę zobaczyć :D

      Usuń
  2. Wspaniały pomysł. Tylko materiał dostać tak pięknie "dyniowy". Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm...no właśnie ja tak średnio nastawiona byłam do tej tkaniny bo nie za bardzo mi się podobała, ale bardziej dyniowego kawałka nie znalazłam w zapasach :D

      Usuń
  3. Dynie wyszły świetnie! :) Najbardziej spodobał mi się 2. sposób robienia dyni, wydaje się wręcz ekspresowy i dla osób początkujących (czy chcących szybko udekorować sobie mieszkanie np. na Halloween albo żeby stworzyć wesoły, jesienny klimat) na pewno będzie łatwizną. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zdecydowanie drugi sposób jest ekspresowy :)

      Usuń
  4. Rzeczywiście chyba trzeci najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne dyńki. Ta wykonana 3 sposobem wyszła ekstra.
    To idealny przykład jak można takie cudne dekoracje zrobić na prawdę szybko i wcale nie tak trudno. Chyba dorobię jeszcze kilka do mojej kolekcji ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ta 3 najbardziej się podoba :)

      Usuń
  6. Pomysłowe i ładne. Będą świetną dekoracją jesienną. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Te bedą dla dzieci do zabawy najprawdopodobniej, dla siebie chcę zrobić w bardziej stonowanych kolorkach ;)

      Usuń
  7. Ten pierwszy sposób, również można połączyć z ostatnim "pikowaniem" - nie wiem jak to nazwać, ale wiesz co mam na myśli :) Ja właśnie zbieram materiały i za jakiś czas idę do przedszkola robić z moim synem i jego kolegami takie dynie :) Po przetestowaniu swetra - stwierdzam, że pierwszy sposób jest dla niego najlepszy i tak będziemy działać, tylko jeszcze to pikowanie dodamy - ale nie nitką (bo dzieciom igły nie dam) tylko gumkami recepturkami :D
    Twoje dynie świetne - w każdym sposobie się sprawdziły i każda wygląda uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem o co chodzi ;) Ze swetra będą wyglądały super! Mnie się takie baaardzo podobają ale nie mam nic takiego w garderobie niepotrzebnego swetrzanego na razie...z tymi gumkami to też całkiem oryginalny pomysł :)

      Usuń
  8. Super są Twoje dynie, fajnie, że dzielisz się swoimi pomysłami od A do Z. Ja swoje dynie pomalowałam, bo nie miałam takich materiałów. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to przyjemność dzielić się moimi pomysłami. Dziękuję :)

      Usuń
  9. Urocze są te dynie. Takich jeszcze nie widziałam. Brawa z pomysł :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ciesze się, że się podobają :)

      Usuń
  10. Fajowe te dynie! :-) Nie wpadłabym na pomysł, żeby zrobić je z materiału. Może dlatego, że nie posiadam takowych zdolności krawieckich..
    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam zdolności, to bardzo proste polecam! :D

      Usuń
  11. Wow.. Twoje też są suuper!!:)
    ciekawe sposoby ich wykonania... :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Starałam się pokazać nie tylko te prostsze jak i troszkę trudniejsze sposoby, do wyboru do koloru ;P

      Usuń
  12. Dyńki wspaniałe :) Ja jednak chyba nie mam na nie czasu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Je naprawdę robi się szybciutko, spróbuj może zdążysz jeszcze przed świątecznymi dekoracjami ;)

      Usuń
  13. Super pomysły na dynię, wszystkie 3 bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń