niedziela, 23 października 2016

Halloweenowe okulary z papieru - Kup VS Zrób

Kup VS Zrób, czyli  małe porównanie zakupionych dekoracyjnych okularów na Halloween, które być może niektórzy z Was dojrzeli w jednym z supermarketów, w stosunku do tych, które możemy wykonać samodzielnie z dziećmi. Cena pary okularów w sklepie nie jest przerażająca bo jedynie 5,99/szt, ale czy zawsze zakup oznacza być opłacalny albo konieczny ? Przekonajcie się sami co wyszło z tych moich Halloweenowych kalkulacji ;P

Halloweenowe okulary DIY z papieru


Do wykonania 2 par okularów wykorzystałam :

- karton formatu A3 w kolorze czarnym, pomarańczowym oraz białym - 1,39 zł x 3 = ok. 4,17 zł
- klej - ok. 2 zł ( wystarczy zwykły klej w tubce lub wykręcany - nie musi to być klej magiczny ) 
- skalpel ( możesz zastąpić go nożykiem do tapet ) - ok 1 zł
- ołówek 
- nożyczki

Nożyczki i ołówek to przedmioty, które z pewnością znajdziecie u siebie w domu, dlatego kosztów ich nabycia nie liczę ;)


Najpierw konieczne jest przygotowanie roboczego szablonu - najlepiej zrobić go na jakiejś dodatkowej kartce - szablon wytnij i przerysuj dwukrotnie na kolorowym kartonie.



Teraz możecie zabrać się za wycinanie otworów - mnie posłużył w tym celu skalpel, ale spokojnie możecie do tego użyć także noża do tapet lub innego precyzyjnego nożyka.


W przypadku okularów duszków postępujemy dokładnie tak samo :)

jak zrobić Halloweenowe okulary z papieru

Na koniec wytnijcie oprawki i doklejcie je, tak aby powstały okularki ;)
To takie szybkie i proste Halloweenowe DIY :)


 
PODSUMOWANIE :

Koszt okularów z supermarketu : 11,98 zł  / Koszty, które poniosłam robiąc je samodzielnie to ok. 7 zł, 
ale biorąc pod uwagę ilość materiałów jakie pozostały, można by liczyć iż spokojnie wyszłoby z nich ok. 20 par okularów !!! :) 
Na małe Hallowenowe Party  dla dzieci w sam raz :)
Wystarczy wręczyć je na wejściu każdemu z dzieciaczków  i zabawa na całego :)  
A teraz policzcie ile trzeba by wydać, żeby zakupić 20 par okularów? ...... ;/



Ale policzmy też w innym aspekcie : 

 Koszt 2 par okularów  w supermarkecie :  11,98 zł
Koszt 2 czy nawet 20 par okularów zrobionych samodzielnie z dziećmi : bezcenne ;D
Dlaczego ? Sami wiecie :) Poza tym możecie stworzyć swoje własne modele, mogą to być nietoperze, pająki, śmieszne czaszki :) Dzieci będą się przy tym dobrze bawić, a i TY nie zbankrutujesz przy tym:)

A wy co sądzicie ? Lepiej kupić czy zrobić :) ? 
Ciekawa jestem Waszych opinii na ten temat, podzielcie się nimi pozostawiając komentarz :)

 
przebranie dla dzieci na Halloween


jak zrobić strój na Halloween

19 komentarzy:

  1. Pewnie, że się bardziej opłaca zrobić! Tym bardziej, że przydają się tylko raz w roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założę się że te kupione rzucone by były w kąt, a kolejnym roku ciężko by je było znaleźć ;)

      Usuń
  2. Wow, jakie super! Takie okularki dla dzieci jak i dla dorosłych :-)) rany... przypomniała mi się moja maska karnawałowa, którą robiłam na zaliczenie.. Namęczyłam się okropnie! Ale opłacało się bo efekt super :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pochwal się ;) Chętnie bym ją zobaczyła :)

      Usuń
  3. Wyszły fantastycznie :)))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na czas spędzony z dzieckiem, okularki wyszły Ci fantastycznie ! Serdecznie pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Coraz fajniejsze te Twoje hallowenowe dekoracje :) Okulary mi się podobają :) i zgadzam się z Tobą zdecydowanie lepiej wykonać samemu :) Na dodatek te Twoje okulary są ładniejsze :)
    Choć powiem Ci, że ja się w to bawić nie będę, z tego względu, że tego święta nie obchodzę - co nie znaczy, że te dekoracje mi się nie podobają :) Mój synek o Halloween słyszał w przedszkolu, ale tam pani im o tym opowiada, coś przygotowują i tyle - nie przeszkadza mi to, ale żebym ja sama miała - no już jakoś nie koniecznie :) Wybacz, że Ci tu o tym tak piszę, ale jakąś taka wewnętrzną potrzebę czułam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przeszkadza mi jeśli troszkę się u mnie uzewnętrznisz :) Przecież każdy ma prawo bawić się, albo nie :) Żebyś nie myślała - ja tez w ten dzień nie latam po domu przebrana za czarownicę :P Ale nie które dekoracje - te dla dorosłych :D - tak mi się podobają ze względu na zabawność, że nie mogę się czasem oprzeć :)

      Usuń
    2. A szkoda, że nie latasz - właśnie sobie wyobraziłam Twoje DIY - na strój czarownicy :D:D :)
      Ja się nie bawię, ale mój syn już tak, jutro będzie w przedszkolu kościotrupem ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Na pewno jej się spodobają ;)

      Usuń
  7. Można samemu ? Pewnie że tak :) bardo mi się Twoje okulary podobają ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. MEeeeGaAAA pomysł! Poważnie! Idealny na Halloweenową imprezę i można je szybko zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, szybciutko się robi ;) Dziękuję ;)

      Usuń