piątek, 25 listopada 2016

Choinka z resztek firanki

Krótki historia choinki z firanki : pewnego dnia koleżanka poprosiła mnie o skrócenie i obszycie firany, z której został pewien nie za szeroki kawałek, ale za to baaardzo długi bo ok. 8 metrów. Koleżanka resztek nie chciała, a ja zobaczyłam w nich pewien potencjał. W ten sposób koleżanka zyskała firankę i pasującą do niej firankową choineczkę :) Wykonanie jej jest naprawdę proste i szybkie, ale niestety jeśli posiadasz maszynę do szycia, a razem z nią stopkę do marszczenia - nie wyobrażam sobie marszczenia tylu metrów materiału ręcznie. Jeśli jednak zdecydowaliście się już na ręcznie marszczenie to zapraszam do dalszej lektury ;)

Choinka z resztek firanki


Aby wykonać choineczkę o wysokości 30 cm potrzebowałam materiału o długości ok. 8 metrów i szerokości - 9 cm.


Wycięty kawałek materiału składamy w całości na pół i marszczymy specjalną do tego stopką ok. 0,5 cm od krawędzi, aż do uzyskania jednej szerokiej pomarszczonej falbanki.



Z bloku technicznego robimy stożek - jak już wcześniej pisałam mój był wysokości 30 cm.


Falbankę w całości mocujemy do stożka na dobrą taśmę dwustronną - jeśli będzie badziewna z pewnością falbanka będzie się odklejać. Taśmę przyklejamy rzędami rozpoczynając od dołu stożka na wysokość mniej więcej mierzącą połowę szerokości falbanki.


Przyklejamy falbankę do taśmy - troszkę trzeba ją docisnąć do stożka, żeby dobrze się trzymała. 
W taki sposób mamy pierwszy pełny obwód.

jak zrobić choinkę z materiału

 W kolejnych krokach postępujemy dokładnie tak samo - naklejamy kolejny rząd taśmy, znowu na wysokość mniej więcej połowy szerokości falbanki - pilnujemy, aby między falbankami nie powstała dziura, aby nie były widoczne szwy marszczenia tkaniny oraz aby falbanki układały się równiutko w stosunku do falbanek niżej przyklejonych.


Doklejamy falbankę, aż do całkowitego zapełnienia.
W ten sposób przygotowaną choinkę możesz dodatkowo przyozdobić np. perełkami :)


Do czubka dokleiłam kokardę, którą możesz zastąpić gwiazdką lub innym elementem i gotowe ;)
Koleżanka zadowolona, ja też, a Wy co sądzicie?  ♥
To był dopiero recykling :D









Choinka z resztek firanki


dekoracja świąteczna zrób to sam

26 komentarzy:

  1. Idealnie komponuje się do mojego domu.
    Pozdrowionka 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetny pomysł, tym bardziej, że materiału było sporo i choinka wygląda bardzo, bardzo ładnie.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby taka resztka, niewymiarowa, ale spora ;)Zawsze coś gam wyszło zamiast trafić do kosza :)

      Usuń
  3. Super wyszła. Przykleiłabym na niej kilka czarnych/ciemnych koralików. W zeszłym roku moja siostra robiła takie stożkowe oklejane wełną i z perełkami jaki bombkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby była dla mnie pewnie bym coś pokombinowała z czarnymi elementami, ale nie każdy lubi takie dodatki ;)

      Usuń
  4. Prześliczna! Sprawdzi się w każdym wnętrzu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajniutka :)
    Bardzo pomysłowa.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i za odwiedziny na blogu ;)

      Usuń
  7. Saro miałaś naprawdę super pomysł. Choineczka wygląda rewelacyjnie.
    Brawo :)))
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Choinka wyszła super :) Brawo za wykorzystanie 'resztek' :) Ja też zrobiłam z resztek - za kilka dni może pokażę :) Podobnie do Ciebie - choć w zupełnie innym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! No to ciekawa jestem Twojego projektu ;)

      Usuń
  9. Bardzo fajny pomysł, choinka cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna jest ta Twoja choineczka, bardzo mi się podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładna ta choinka :) Zapraszam do siebie Pani domowa

    OdpowiedzUsuń