środa, 16 listopada 2016

Zabawa w gotowanie - jak uszyć warzywniak z materiału

Zabawa z dziećmi w gotowanie, to czasem dla rodziców nie lada wyzwanie - zwłaszcza kiedy pociechy uwielbiają wkładać swoje szybkie rączki w ciasto na pierogi, obsypywać się mąką, mieszać, a przy tym rozsypywać wszędzie wokół siebie makaron czy kaszę... Dla tych z Was, którzy jednak nie przepadają za taką kuchenną  rewolucją proponuję materiałowy warzywniaczek, dzieci z pewnością będą miały radochę z zabawy w gotowanie. Do ich uszycia nie potrzebujesz nawet maszyny do szycia, spokojnie możesz to zrobić nawet ręcznie, więc zaczynajmy! :)

jak uszyć warzywa i owoce z materiału

Poniżej przedstawiam Wam wzory wykrojów, którymi posiłkowałam się przy szyciu warzywniaczka. Szablony zrobiłam samodzielnie, możecie się nimi zasugerować tworząc swoje warzywka i owoce oraz dowolnie je modyfikować.

wykrój na warzywa i owoce z materiału

Linie koloru ------- (czerwonego) - oznaczają miejsce, gdzie podwójnie złożony prawą stroną do siebie materiał zszywamy ściegiem prostym.

Linie koloru -------- (zielonego) - oznaczają miejsca gdzie "ściągamy nitkę" zamykając otwór poprzez ciasne zmarszczenie ( wcześniej przewijamy zszyty element na prawą stronę, górną krawędź - linia zielona - zawijamy do środka na ok. 0, 5 cm i zszywamy ścięgien drabinkowym, a przy końcu szycia ściągamy mocno nitkę, do całkowitego zamknięcia się otworu )

Linie koloru -------- (czarnego) - to linie, dzięki którym gładko poprowadzona nitka nada odpowiedni kształt naszemu warzywku 


 

 Jeśli ta instrukcja nie jest dla Was zrozumiała - wybaczcie mi, nie jestem zawodową krawcową i nie potrafię używać profesjonalnego języka , ale starałam się :)  Pomocny będzie na pewno dla Was inny z postów, gdzie pokazałam jak na 3 sposoby uszyć dynie


 Ogonki postanowiłam zrobić na szydełku, przy okazji trochę na nim poćwiczyłam .
Nie ukrywam, że bardzo chciałabym się a nim nauczyć robić szydełkowe cudeńka :)



 Warzywka i owoce powstały z różnych materiałowych resztek jakie posiadałam w swoim zapasie. Jeśli zamierasz takie uszyć, pamiętaj iż najlepszym wypełniaczem byłaby kulka silikonowa, wkład do poduszek lub do zabawek. Wtedy bez obaw będziecie mogli je uprać.

jak uszyć warzywa i owoce z materiału

 jak uszyć warzywniak z materiału





Spodobało Wam się takie materiałowe jedzonko? Zatem jeśli chcecie sami uszyć taki zabawkowy warzywniaczek, a mielibyście z tym jakikolwiek problem, chętnie odpowiem na każde z Waszych pytań :)

zabawkowe owoce i warzywa dla dzieci DIY

materiałowe jedzenie do zabawy

24 komentarze:

  1. Dobra robota - i świetna zabawa :) Moje dzieciaki miałyby co robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, no to bierz się za szycie, przecież z Twoimi zdolnościami to pestka :D

      Usuń
  2. Ja zawsze chciałam się nauczyć szyć. Może na macierzyńskim mając trochę czasu czas spróbować coś zrobić ;)
    Zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na macierzyńskim będzie na pewno duuużo czasu ( mam nadzieję ) na tworzenie warzywek i nie tylko ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Genialne, rewelacja! Moje dzieci bardzo lubiły bawić się takimi warzywkami. Pozdrawiam cieplutko 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ciesze się, że się podobają, pozdrawiam!

      Usuń
  4. Cóż za piekny efekt końcowy - wyszły rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne, chyba zrobiłaś konkurencję pewnemu dyskontowi :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie celowo, nawet nie pomyślałam o świeżakach, a dużo komentarzy nawiązuję właśnie do pluszaków z biedry haha :D

      Usuń
  6. Wszystko pokazałaś bardzo zrozumiale, a ja tak jak Ty też nie jestem krawcową. Warzywka wyglądają bardzo apetycznie, dla dzieci i nie tylko radość.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się w takim razie że moja " instrukcja" jest w miarę czytelna, pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękne warzywka ;) Super pomysł i wykonanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieci uwielbiają takie gadżety. Super:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Woooooow! Kobieto, jesteś wielka! Ten warzywniak to świetny pomysł. A na jeszcze większe brawa zasługujesz za jakość wykonania tego kolorowego ogrodu. Nic, tylko usiąść i się nimi bawić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa :*

      Usuń
  10. Oj bardzo mi się podoba tak wersja warzywniaka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Zawsze to coś lepszego niż plastik ;)

      Usuń
  11. Wow!!! Imponująca ilośc!!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Codziennie po trochu i uzbierało się ;)

      Usuń