wtorek, 20 grudnia 2016

Jak zrobić gipsowe gwiazdki

Pozostajemy w minimalistycznym klimacie, dzisiaj robimy proste gipsowe gwiazdki,które nie tylko będą ciekawą i prostą dekoracją, mogą posłużyć również jako podkładki pod świece:) To pierwsza dekoracja świąteczna, w którą udało mi się tym razem zaangażować mojego męża - o dziwo tak się "wdrożył" że za chwilę gwiazdek będzie cała masa :) Jeśli jesteście ciekawi jak powstały, to zapraszam do dalszej lektury ;)



Właściwie to nie ma się co rozpisywać bo przepis na gwiazdki jest banalnie prosty : potrzebne będą kuchenne silikonowe foremki do ciasta w kształcie gwiazdek, gips i odrobina wody.


 Gips należy rozrobić w odpowiednich proporcjach z wodą, a następnie przelać go do foremek. 
Gwiazdki pozostawiamy do wyschnięcia - moje suszyły się 24 h na kaloryferze :)


 Po wyschnięciu wyjmujemy gwiazdki, które możesz : udekorować, pomalować farbą, obsypać brokatem... ja postanowiłam je jedynie zagruntować, aby gips nie obsypywał się. Podoba mi się ich naturalna faktura i naturalny kolor, który nadał im minimalistycznego charakteru.





gwiazdki z gipsu z foremki silikonowej


jak zrobić świąteczną dekorację z gipsu

 Gwiazdeczki idealnie nadały się również jako podkładki pod świece :) 
Jak Wam się podobają? Ciekawa jestem czy Wy też zostawilibyście je w takiej minimalistycznej wersji

21 komentarzy:

  1. Można się pomylić i pomyśleć, że wykonane są z betonu :)
    Piękne! :)
    Szkoda, że mi już czasu brakuje na robienie dekoracji :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie czasu nie brakło ale jakoś chęci coraz mniejsze dlatego wykorzystalam mężusia ;D

      Usuń
  2. Gwiazdy wyszły super :) Podoba mi się ich surowość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł! Pięknie się prezentują, elegancko i niebanalnie :) Może jeszcze zdążę takie zrobić na Święta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się je naprawdę szybko, a schną same ;) Więc powodzenia :D

      Usuń
  4. Ale fajny pomysł ,a gwiazdy to mój ulubiony motyw, nie tylko w święta. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też i dlatego cieszę się z nich jeszcze bardziej bo wiem,że zostaną ze mną na dłużej ;P

      Usuń
  5. Swietnie wyglądają takie minimalistyczne:) i pomysł z ta podstawka do świec bardzo mi sie podoba!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej gwiazdki są praktyczne ;) Jak nie na stojąco to na leżąco będą robić za podstawki ;)

      Usuń
  6. Fajny pomysł. Minimalistyczność i nieco skandynawski szyk.
    Pozdrawiam serdecznie 🎅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę czasem takie minimalistyczne dodatki :)

      Usuń
  7. Bardzo mi się podobają Twoje minimalistyczne gwiazdki, chociaż styl skandynawski jest mi daleki. Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdki można pomalować, a więc i styl mogą zmienić na jaki tylko się wymarzy :)

      Usuń
  8. Ciekawy pomysł i może mieć wiele zastosowań :)
    Mam pytanie. Czy nie było problemu z wyciągnięciem ich z foremek? Użyłaś silikonowych czy mniej elastycznych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było żadnego problemu, foremkę można wysmarować wcześniej czymś tłustym, ale nie jest to koniczne :) Foremka jest silikonowa

      Usuń
  9. Jesteś skarbnicą pomysłów, super. Świątecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nigdy mi się pomysły nie skończą ;)

      Usuń
  10. Gipsiaki wyszły genialnie! :)
    Takie gwiazdki są świetne !
    Że ja nie mam takich foremek :( może sobie takie przysposobię!

    OdpowiedzUsuń