niedziela, 29 stycznia 2017

DIY : Bluzka w stylu boho

Styl BOHO również w tym roku będzie jednym z najgorętszych trenów na wiosnę / lato, a ta przeróbka już długo chodziła za mną ,ale jakoś nie po drodze mi było do pasmanterii ;) Zakupy zrobione, zapasy wypełnione więc można się zabrać za refreszing. Metamorfoza szybka i przyjemna, na upartego zrobicie ją nawet ręcznie bez użycia maszyny do szycia - wystarczy tylko troszkę wprawy w szyciu ręcznym, a kosztowała mnie jedynie 2,40zł !!! :)

 jak odnowić odzież

Do przeróbki wykorzystałam prostą oversize'ową bluzkę.
Wykorzystałam jedynie około 1 metra ozdobnej taśmy z frędzlami, którą zakupiłam za jedyne 2,4 zł / metr
Dobrze jest wcześniej przemyśleć mniej więcej w jaki sposób chcielibyśmy przyszyć taśmę, aby nie okazało się w trakcie, że nam jej zabraknie ;)


Przymierzamy taśmę do bluzki i upinamy ją szpilkami. 
Ubieramy bluzkę przed wszyciem taśmy / gdyż na ciele może się ona nie układać nie tak jakbyśmy tego chcieli / wprowadzamy ewentualne poprawki.


Aby wszycie taśmy wyglądało estetycznie, wypruwamy odrobinę nitek w miejscu na ramieniu gdzie taśma ma się rozpoczynać, wsuwamy ok. 1,5 cm taśmy do środka i zaszywamy ramię z powrotem - najpierw ściegiem prostym , a następnie zygzakiem lub jeśli posiadacie - od razu overlockiem. Przed wszyciem upal taśmę odrobinę zapalniczką, aby zbytnio się nie pruła.


Całość przeszywamy ściegiem prostym od strony górnej i dolnej krawędzi taśmy


bluzka w stylu boho z frędzlami DIY


Do bluzeczki założyłam kolczyki w stylu boho DIY - robi się je naprawdę ekspresowo,
 jeśli jesteście ciekawi jak to zajrzyjcie w link ;)

bluzka w stylu boho z frędzlami DIY

DIY : Bluzka w stylu boho


17 komentarzy:

  1. Kolejny świetny tutorial. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyszła Ci ta bluzeczka. Ma piękny kolor, a Twoje przeróbki dodały jej uroku :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Inna bluzka ;) Ładnie to zrobiłaś :) Za tym stylem specjalnie nie przepadam, co nie zmienia faktu, że metamorfoza bardzo udana :) Ty to jesteś mistrzyni przerabiania ciuchów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam... ;) Czasem coś mi wyjdzie ;)

      Usuń
  4. Bardzo lubię styl boho. Jest taki oryginalny i niesztampowy.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wowowow! Jest moc w starej-nowej bluzce! :D Końcowy efekt kojarzy mi się trochę ze strojem Pocahontas - co prawda ona miała sukienkę beżową/jasnobrązową, ale bluzka w takim klimacie na pewno i jej wpadłaby w oko. :)
    Ach, teraz jeszcze bardziej podoba mi się styl boho! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ;) Zapuszczę długie czarne włosy i sama będę wyglądać jak ona ;D

      Usuń
  6. Bluzka nabrała zupełnie nowego charakteru. Bardzo fajnie Ci to wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, też teraz się kręcę wokół boho :)

    OdpowiedzUsuń