sobota, 21 stycznia 2017

Metamorfoza przedpokoju tanim kosztem

Długo oczekiwana metamorfoza przedpokoju w Kąciku w końcu doczekała się swojego posta :) Właściwie to sama nie wiem dlaczego tak długo z tym zwlekałam, chyba dlatego,że troszkę mnie stres zjadł przed Waszą opinią - w końcu żaden ze mnie architekt wnętrz, ale postarałam się jak mogłam , na tyle, aby w końcu samej być zadowoloną z efektu końcowego. Wprowadziłam sporo zmian od momentu pierwszego jego remontu - niestety początkowy zamysł był kompletną klapą, do tego brak konkretnego planu na jego ostateczny wygląd sprawiło, że korytarz wyglądał coraz gorzej. A teraz?  Ciekawa jestem Waszego zdania, a tym czasem zapraszam Was na małą wycieczkę po przedpokoju ;)


Pamiętacie jak wyglądał na początku ? Zaczęło się od przemalowania dekoracyjnego kamienia.
Później przyszedł czas na przemalowanie ciemnych drzwi z płyty MDF, które tylko optycznie zmniejszyły pomieszczenie. Teraz przedpokój wydaje się być duuużo większy :)

metamorfoza przedpokoju tanim kosztem

przedpokój w stylu skandynawskim

 Malowany dywanik sprawdził się znakomicie, a raczej emalia, którą go pomalowałam - przetrwała pranie w pralce :)
Wbrew pozorom, wcale się nie skruszyła, ani " nie połamała "  :)



 Zamiast ciężkiej lampy, przypominającej mi trochę latarnie w angielskich alejach znalazła się prosta geometryczna lampa ze słomek DIY. Od ostatniego razu zmieniałam w niej jedynie żarówkę, na tę z dekoracyjnym żarnikiem :)




 "Ciężką" i ciemną szafkę na buty zamieniłam na białą zwykłą szafkę z Ikei, do której dorobiłam jedynie czarne gałeczki. Te minimalistyczne czarne akcenty moim zdaniem fajnie ze sobą grają :)




 Do tego osłonka z czarnym etnicznym wzorem, ręcznie malowana, którą mogliście zobaczyć w poście, w którym podrzuciłam Wam pomysły na kilka ciekawych osłonek DIY


Zegar, który do złudzenia przypomina miedziany zegar od Karlson, zakupiłam za jedyne 29,90 zł w Kaufland - to był naprawdę udany zakup. Ten sam zegar przez jakiś czas dostępny był również w sklepach Biedronka - tam mogliście go nabyć za 39,90 zł.




 

 Jego rdzawa obwódka fajnie skomponowała się z miedzianą girlandą świetlną, którą z pewnością kojarzycie z TEGO posta. Literkę z kartonu na pewno pamiętacie w innej wersji, otóż przemalowałam ją ;)


A jeśli spodobały Wam się moje papierowe latarenki, to zapraszam Was TUTAJ, gdzie znajdziecie krótki tutek jak je wykonać :)  Domki bardzo ciekawie wyglądają również kiedy do środka włoży się ledową świece :) Razem z zapaloną girlandą tworzą wtedy podświetlone miasteczko :)


Zamiast ciężkiego i okropnego wieszaka domowej roboty  / jeśli go nie pamiętacie to wskakujcie w link - ale uprzedzam, że jest ohydny! -przynajmniej teraz tak uważam :) / teraz znajduje się zgrabny stojący wieszak z IKEI.


Do tego kilka wieszaczków w kolorze czerni i teraz można śmiało zawieszać odzież :) Wieszak ścienny nie wchodził już w grę, ponieważ mógł zostać zamontowany jedynie na kamiennej ścianie, a co okazało się przy dłuższej praktyce - kamień od zawieszonych rzeczy wycierał się i brudził, co nie wyglądało dość estetycznie.



Lustro pozostało tej samej wielkości - nie było możliwości zmiany na większe - a dlaczego to dłuższa historia, w każdym bądź razie pod nim ukryty jest sprytnie licznik energii, dlatego pozostało na swoim miejscu. Dorobiłam do niego jedynie drewnianą ramę, podobnie jak przy lustrze, które zawisło w łazience :)

Oprócz zmiany pary dodatków, które zrobiłam praktycznie samodzielnie, albo je lekko odnowiłam, wystarczyło jedynie przemalować drzwi, ściany oraz kamień dekoracyjny - łączny koszt potrzebnych materiałów ( farby + emalie + barwnik + narzędzia niezbędne do malowania ) wyniósł ok. 120 zł - zatem było warto


 I jak Wam się podobała wycieczka? Co sądzicie o zmianach, które wprowadziłam :)Z pewnością jeszcze parę dodatków do niego z czasem przybędzie, ale na razie jestem spełniona, a pomieszczenie bardzo mi się podoba i dobrze się w nim czuję :) Ciekawe co Wy byście zmienili, dodali lub ujęli? :)

jak optycznie powiększyć korytarz

tania metamorfoza przedpokoju

27 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie mam nic w przedpokoju oprócz szafy i zyrandola. Choć w końcu plan zaczyna kielkowac w mojej głowie :) już nie długo będę go realizować :)
    A biel rzeczywiście optycznie powiększa. Dużo w mieszkaniu mam białych ścian i choć niektórzy marudza ze nudno to ta przestrzeń i inne dodatki, meble przekonują mnie ze wyszlo świetnie.
    muszę przyznać ze Twoją metamorfoza była barzo tania (widzialam oczywiście wcześniejsze posty :) ) Najbardzije mnie urzekl malowany dywan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Malowany dywan jest hitem! :) Nie zamieniłabym go na inny ;0

      Usuń
  2. Noo super zmiany! Uwielbiam taki styl, jasno i przytulnie :) a dywanik genialny! Gratuluję efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że bardzo fajnie to wszystko urządziłaś...no i ta biel - idealna:)
    Bardzo mi się podoba ten wieszak na odzież:) Super sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieszak sprawdza się naprawdę super, nie żałuję tego wyboru ;)

      Usuń
  4. WOW!!! Piękny przedpokój. Bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest świetnie :) Ta wersja bardziej mi się podoba. Lampa mnie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mnie również podoba mi się moja słomkowa lampa, choć czasem wydaje mi się ciut za duża ;)

      Usuń
  6. Zdecydowanie duzo lepiej teraz niż przed, a z wieszaka myślę, że będziesz zadowolona. Też taki mam i nie zamieniłabym go na inny ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem mega zadowolona! Nie oddam go nikomu! :)

      Usuń
  7. Uważam, że świetnie sobie poradziłaś, na małej powierzchni masz właściwie wszystko co potrzebne w przedpokoju. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt troszkę mało miejsca, ale udało mi się pomiescic to co najwazniejsze ;)

      Usuń
  8. Wow, nam sie bardzo podoba! W ogole jesteśmy pod wrażeniem malowanego dywanu! Też przerabiałam przedpokój, malowalam szafki, wieszaki,półki, ale na dywan nie wpadłabym nigdy! Twoje wnętrze wygląda teraz jasno i przestronnie:) Gratulujemy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki dziewczyny! Dywan to była improwizacja, na szczęście udana! :D

      Usuń
  9. ślicznie sie prezentuje Twój przedpokój

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny prosty przedpokój! :)
    Podoba mi się półka ze skrzynki - dopiero po chwili poznałam że to skrzynka! :)
    Było warto - podobają mi się jasne - białe przedpokoje! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brawo :) Niezłe nagromadzenie DIY na jednym metrze kwadratowym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się uzbierało ;D

      Usuń
    2. tak troszkę ;) Narobiłaś się moja Droga:)

      Usuń
  12. Biel, czerń i miedź! This is it! :-) Jest jasno i przytulnie :-) Podoba mi się :-)

    OdpowiedzUsuń