niedziela, 5 lutego 2017

Jak zrobić literkową podpórkę do książek

Literki to dekoracje, które zdecydowanie opanowały mój dom....literki są na poszewkach, na plakatach...są literki z włóczki i literki ze sznurka...a teraz czas przyszedł na literkę z drewna, która będzie miała nie tylko swoje dekoracyjne zastosowanie, ale będzie służyć jako podpórka do książek. Stąd też mój wybór na literę alfabetu " K" i książki już nie będą się przewracać ;)


Do zrobienia literki wykorzystałam listewki sosnowe i ręczną piłkę do cięcia.
Do cięcia listewek pod kątem bardzo przydatna jest skrzynka uciosowa, jeśli jej nie posiadacie nie martwcie - również sobie poradzicie.  Konieczne jest wcześniejsze przygotowanie modelu literki, zanim zaczniecie docinać listewki. Model literki wg którego wycinałam poszczególne jej części znajdziecie poniżej


 Poszczególne części literki bez problemu skleił ze sobą klej magiczny :)
Możecie użyć do tego specjalnego kleju do drewna albo zbić ze sobą listewki - nie jest to jednak konieczne.


Literkę możecie pozostawić w wersji surowej, ale także zabejcować,polakierować, ozdobić...
Ja postanowiłam pomalować ją  emalią alkidową do drewna  w kolorze czarny mat.


Wyciętą ze stalowej blachy "podpórkę" literki, przykleiłam przy pomocy kleju magicznego do nogi bazowej. Alternatywą do podpórki z blachy będzie zwykły metalowy kątownik, który możecie kupić w różnych wielkościach i szerokościach - ważne jedynie żeby stopka była na tyle długa, by literka nie przewracała się.

Na koniec wystarczy wsunąć ramię metalowej stopki pod książki i gotowe ;)
Literka nie musi służyć tylko jako podpórka, może być również ciekawym elementem dekoracyjnym

Jak zrobić literkową podpórkę do książek

 jak zrobić podpórkę do książek w kształcie literki,

dekoracyjna literka z drewna

jak zrobić dekoracyjną literkę z listewek

24 komentarze:

  1. Świetna podpórka:)
    Bardzo ładnie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna literka :) Ja bym nie wpadła na to, że to można zwykłym magikiem pokleić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny klei chyba wszystko i to baaardzo mocno! ;)

      Usuń
  3. Świetny pomysł. Praktyczne i wygląda pięknie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest świetna i naprawdę bardzo praktyczna :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Taka literka to super dekoracja do mieszkania, a w dodatku jak łatwo ją wykonać :) Super post!

    buziaki!
    teddyandcrumb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt prosta i szybka ;) I niewielkim kosztem otrzymana ;)

      Usuń
  6. Takie pomysły bardzo sobie cenię.
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, myślę, że też sobie taki sprawię. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że mój pomysł Cię zainspirował ;)

      Usuń
  8. Ciekawy pomysł, bardzo ładnie prezentuje się na Towjej półce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetny pomysł😆 trafiłam tu przez przypadek, ale już wiem że zostanę na dłużej, fajny blog 👏
    http://genypoojcu.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Świetny pomysł i efekt finalny
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń