niedziela, 12 lutego 2017

Malujemy na ścianie...plastry miodu ( heksagony )

Heksagony to obecnie jeden z obowiązkowych trendów modnej aranżacji wnętrz. Możecie je spotkać w postaci płytek ściennych, luster, półek, a nawet dywanów.  Plastry miodu tak bardzo ujęły mnie swoją oryginalnością, że musiały znaleźć się w moim domu - padło na ścianę w sypialni, która jeśli pamiętacie z pierwszych postów już raz była przeze mnie malowana - wtedy zdobiły ją ręcznie malowane dmuchawce - ale się od tej pory zmieniło!!! Ciemno - niebieską wręcz szafirową ścianę zastąpiła ciepła barwa beżu, a teraz dodatkowo ozdobiły ją efektowny heksagonalny wzór. Jesteście ciekawi jak wygląda w moim wnętrzu ? :)



Pierwszym krokiem jest przygotowanie niezbędnych narzędzi do pracy, potrzebne będą :

- farby do ścian 
- taśma malarska
- szablon heksagonu
- wałki do malowania

Szablon heksagonu wykonacie bez problemu samodzielnie, na grubszym kartonie lub innym materiale, który jest sztywny i dobrze będzie się od niego przerysować wzór.


Kolejnym krokiem jest przygotowanie podłoża do malowania - proponuję Wam najpierw zrobić wstępny projekt "na brudno" - na kartce papieru lub w odpowiednim programie komputerowym , w nim również możemy pokombinować z kolorami poszczególnych plastrów. Projekt gotowy to zabieramy się za przenoszenie go na ścianę. Szerokość taśmy malarskiej wyznaczyła mi jednocześnie odstęp jaki będzie pomiędzy heksagonami.

malowanie plastrów miodu

Jeśli ściana była malowania dość spory czas temu, proponuję przed całą operacją zagruntować malowaną powierzchnię - zapobiegnie to odchodzeniu farby w trakcie malowania - ja na szczęście uniknęłam tej czynności, gdyż pokój malowany był stosunkowo nie dawno :) Do ich malowania użyłam farb, które pozostały po remoncie mieszkania - niektóre z nich wystarczyło rozcieńczyć z białą farbą, aby uzyskać jaśniejszy jej odcień.

jak zrobić hologram na ścianie

 Jeśli posiadacie kilka wałków do malowania bez problemu jednorazowo możecie pomalować wszystkie plastry. Ja niestety musiałam podzielić malowanie partiami kolorystycznymi - lenistwo nie pozwoliło mi pójść do sklepu po wałki więc pozostał mi do dyspozycji tylko jeden ;)

 dekoracyjny wzór ścienny w postaci heksagonów

Pierwszym pomysłem było zamontowanie na ścianie heksagonalnych płytek, jednak ich koszt do tanich nie należy, a  malowanie kosztowało mnie natomiast jedynie odrobinę chęci. 
A efekt końcowy? Mnie się podoba, ciekawa jestem Waszych opinii ;)

jak namalować heksagony na ścianie






11 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie wyglądają te plastry miodu - ciekawy pomysł, a sypialnia przepiękna. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baardzo mi miło czytać takie słowa ;)

      Usuń
  2. Twoja sypialnia jest teraz całkiem inna, super! Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio bardzo lubię takie połączenie kolorystyczne - czyli beże ze szarościami.
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to moje ulubione połączenia również! :)

      Usuń
  4. Jak prościutko :) WOW :) Fajnie to wygląda, podoba mi się :)
    p.s. też miałam takie łóżko, kupiłam je z myślą o tym, że łatwo mi będzie je przemalować - ale zanim do tego doszło sprzedałam je i zamieniłam na większe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi ... ja powoli już myślę jak je zamienić na mniejsze ;P

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł :-) Nawet fajnie to wygląda :-) Zdaje się, że ten heksagonowy szał już powoli przechodzi jeśli już nie przeszedł. Płytki w tym kształcie są super :-) ale dodatki zdaje się, że już mniej.. Teraz moda na boho, stare meble prl, retro, vintage, w połączeniu z jasnymi, nowymi wnętrzami no i oczywiście moc zielonych roślin :-)

    OdpowiedzUsuń