24 lipca 2018

Kosz na zabawki DIY

Wiecie co? Mam wrażenie, że nasze zabawki ostatnio mnożą się bez końca...ja już nie mam na nie miejsca!!! Jak ja nienawidzę bałaganu! I choć czasem już nie chcę mi się setny raz zbierać grzegotki, gryzaczki, misiaczki to i tak widok porozrzucanych zabawek na łóżku jest dla mnie sto razy gorszy i dzielnie znów zbieram wszystko. Do pewnego momentu wszystko mieściło się w uszytym przeze mnie organizerze na łóżeczko (który zresztą przydał się, ooooo baaardzo się przydał ), ale teraz spokojnie mogłabym je już sprzedawać na targu, tyle tego jest! Żeby ogarnąć ten narastający "boom" zabawkowy uszyłam tymczasowo kosz, a właściwie to wykorzystałam do tego uszytą już kiedyś tekstylną osłonkę na doniczkę którą być może pamiętacie z jednego z postów. Teraz misiaczki szybko "bam" do kosza i juuuż jest czysto, przynajmniej na razie, póki się wszystkie mieszczą - tylko ciekawe jak długo ??? :)

how to sew a toys storage bag

Osłonkę rozprułam na szwie górnym łączącym obie jej części  ---- > szczegółową instrukcję jak uszyć materiałową podstawę kosza znajdziecie w linku.  Do środka włożyłam formę zrobioną z nieużytkowanej piankowej maty do ćwiczeń, sklejając jej części klejem na gorąco.


Piankowy kosz jest na wysokość mniejszy o ok.1 cm od części osłonki ( co widać na zdjęciu poniżej ) po to, aby przy zszywaniu wszystkich tekstylnych części razem, nie musieć przeszywać ich razem z grubą warstwą pianki.  Składamy wszystkie części na nowo, najpierw wierzchnia warstwa, następnie pianka, na koniec warstwa wewnętrzna.

how to sew a toys storage bag

Jeśli dołączyć by do tego rączki, to zszywamy wszystkie warstwy w taki sam sposób jak przy szyciu osłonki, tyle że z dodatkową warstwą pianki w środku i na tym byłby koniec, jednak zależało mi na tym, aby kosz miał funkcję zamykania, dzięki czemu zabawki nie kurzyłyby się tak bardzo. Dlatego pomiędzy warstwy umieściłam dodatkową część z tunelem na sznurek.



Napis ręcznie namalowany farbami Profil, które już nie raz zachwalałam :D
W linku znajdziecie resztę ciekawych pomysłów na użycie w/w farb do tkanin.

torba na zabawki


jak uszyć kosz na zabawki

tekstylny kosz z materiału

Kosz z zabawkami stoi w towarzystwie uroczego flaminga, przy którym również użyłam farb do tkanin.
Flaming do kosza nie trafił, ponieważ bardzo lubi pojeździć na rowerze :D


Już wkrótce postaram się poczęstować kolejną dawką wpisów, wyczekujcie cierpliwe, bo czasu u mnie chwilowo oj ojjj ... brak :)

worek na zabawki

8 komentarzy:

  1. Świetny kosz :) Masz rewelacyjne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny kosz...jednak im dziecko większe, tym i zabawek przybywa...coraz większych;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety przybywa :D Szkoda tylko, że pokój nie rośnie wszerz i wzdłuż hahaha :D

      Usuń
  3. Pomysł fantastyczny, wyglada tak estetycznie i pięknie!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł :) Już niedługo będziesz musiała zrobić taki większy, bo zabawek pewnie przybywa i przybywa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo żebyś wiedziała, jak widzę kogoś z torebką prezentową to mam oczy jak 5 zł, czy czasem nie znajduje się tam kolejny bibelot :D

      Usuń