sobota, 13 czerwca 2015

Kominek atrapa - jak zrobić

Pomysł na wykonanie kominka atrapy pojawił się, gdy pierwszy raz zobaczyłam taki kominek na stronie internetowej poświęconej wystroju wnętrz. Gotowe atrapy kominków są do kupienia jednakże po nie małej cenie. Ja przekonałam się że można wykonać taki kominek za nie całe 100 zł.

 jak zrobić atrapę kominka


Do wykonania kominka potrzebne były :

- farba ( ja użyłam szarej ponieważ na taki kolor została pomalowana jedna ze ścian w salonie )
- 1 opakowanie ozdobnej płytki typu kamień ( 0,5 m 2) oraz  klej do płytek - opcjonalnie
- 2 ozdobne listwy i gzymsy styropianowe
-  deska lub półka drewniana
- mały wałek do malowania
- 1 zwykła płyta gipsowa
- kątowniki aluminiowe
- średni pędzel
- gips


Konstrukcję wykonał mój mąż ;) wg naszego projektu. Płyty gipsowe zostały odpowiednio wymierzone i docięte, a następnie skręcone. Konieczne było nałożenie kątowników.

 Na całość modelu położono dwie warstwy zwykłego gipsu, a następnie po wyschnięciu całość wyszlifowano. Gotową konstrukcję przytwierdziliśmy do ściany na klej montażowy.




Następnie do kominka przykleiliśmy na klej montażowy dociętą drewnianą półkę. Całość została dwukrotnie pomalowana szarą farbą. Na koniec również na klej montażowy przykleiłam listwy oraz gzymsy, które wcześniej pomalowałam tą samą farbą, ale przy pomocy pędzla, aby dokładnie pokryć styropianowe elementy.

 
W środku ścianę wyłożono ozdobnym kamieniem. Projekt uwzględnił w kominku półeczkę na której stoją ruchome znicze LED, dające super efekt zimą. Do tego fajne ozdóbki i kominek atrapa fajnie ozdabia pustą ścianę, a na dodatek stwarza wieczorami miły nastrój ;)

Kominek atrapa - jak zrobić

kominek z płyty gipsowej




21 komentarzy:

  1. Bardzo dobry pomysł na własny kominek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Nie ma to tamto, kominek miał być i jest ;)

      Usuń
  3. świetnie wyszedł super pomysł pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. A gdzie te kątowniki są przyłożone?😃




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym z rogów konstrukcji kominka :)

      Usuń
  5. NO tu już przesadziłaś ze swoim talentem! ;) BOSKI!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, super pomysł, genialne wykonanie. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś o takim marzyłam - nawet wiedziałam gdzie będzie stał- a teraz tak zagraciłam pokój że nie ma na niego szans :( dlatego zazdrosnym okiem patrzę na Twój...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej :( Może jednak da się coś zrobić dla upragnionego kominka? :) Życzę powodzenia!

      Usuń
  8. Piękny kominek,pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Te wszystkie dekory są stropianowe?? Gdzie takie kupiłaś? W markecie czy na internecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wszystkie dekory są styropianowe ;) Sama byłam zdziwiona, że coś takiego można kupić w OBI :)

      Usuń
    2. Dziękuję! Za odpowiedź.

      Usuń