02 grudnia 2016

Jak uszyć skrzata? tutorial + wykrój

Nie da się ukryć, że w tym roku opanowała nas inwazja świątecznych skrzatów - w sklepach miejscowych, internetowych, w sieci .... na Facebookowych grupach, aż roi się od różnych hand made'owych wersji krasnala, a rękodzielniczki zabójczo poszukiwały chociażby kawałka futerka, z którego powstałaby broda dla skrzata. Niestety w moich przydasiach, nie znalazłam choć centymetra futerkowej tkaniny, a na buszowanie po sh zdecydowanie brakło mi czasu i tak powstała moja wersja bez-futerkowego skrzacika.

jak uszyć dekoracyjnego skrzata


Poniżej znajdziecie do pobrania wykrój na skrzata, z którym chętnie się z Wami podzielę : będzie mi miło jeśli spróbujecie uszyć swoją wersję skrzacika. Po przeniesieniu szablonu na tkaninę pamiętajcie, aby przy cięciu pozostawić od krawędzi ok.1 cm materiału , który będzie zapasem na szwy. Do szycia ubranka skrzata najlepiej sprawdzi się filc. Na rączki, nosek i kawałek części głowy możesz wykorzystać inny rodzaj tkaniny.

P.S. Jeśli korzystasz z mojego tutorialu to bardzo mi miło :)
Jednak pamiętaj, aby wzór / schemat używać tylko do celów własnych (wykrój nie jest na sprzedaż, również nie korzystaj z niego w celu sprzedaży uszytych przez siebie prac).  Jeśli zechcesz się pochwalić swoją pracą uszytą na użytek własny publicznie, podaj proszę link do wykroju/szablonu, z którego u mnie korzystałaś/eś :)


wykrój na skrzata

Zaczynamy od tułowia, który możecie uszyć w całości z jednego koloru - ja podzieliłam go na dwie części. Szyjemy po stronie lewej materiału - nie zapomnijcie pozostawić paru centymetrów niezaszytego otworu, przez który następnie należy przewinąć materiał na prawą stronę. Zszywamy część "twarzową" z częścią "brzuchową" :P



Przed zszyciem całości tułowia doszyjcie skrzatowi nosek, ponieważ w dalszych krokach może to być troszkę utrudnione :)
Teraz możemy zszyć całość - pamiętacie o pozostawieniu otworu na wywinięcie? :)


Wywiniętą na prawą stronę część tułowia skrzata następnie wypychamy - na spód wysypujemy odrobinę grochu, dzięki czemu skrzacik będzie stabilnie siedział - resztę uzupełniamy podobnie jak nosek : wkładem do poduszek, kulką silikonową lub podobnym półproduktem.


Mój skrzat nie posiada brody z futerka, w zamian za to posiada bujną czuprynkę i warkoczykową bródkę, które zrobiłam ze sznurka jutowego - to proste, wystarczy, że część czuprynki zapleciesz pod nosem w warkoczyk.


Kolejnym krokiem jest uszycie rączek : doszyj im rękawki z kawałka prostokątnego materiału - może być innego koloru niż tułów i przyszyj krasnalowi. Możesz teraz dokleić mu również czapeczkę - wykorzystałam do tego klej z pistoletu na gorąco. Na końcu czapeczki doszyj pomponik.


Z kawałka szarego filcu - tu wykorzystałam wkładkę do butów, oczywiście czystą ! ;) - wytnij nóżki i kieszonkę, którą możesz dowolnie ozdobić, a następnie przyklej je do krasnala na gorący klej.
Swojemu skrzacikowi dorobiłam jeszcze szaliczek z białego filcu.


Świąteczny skrzacik, już powędrował do swojej nowej właścicielki, której mam nadzieję się spodobał :)
A Wam ? Czy w Waszych domach też zagościły już skrzaty? :)

jak uszyć krasnala świątecznego


świąteczny skrzat DIY



37 komentarzy:

  1. Aaaaaaa! Mega! :) Gdybyś nie pokazała krok po kroku - to bym powiedziała, że kupiłaś i nas tu oszukujesz ;) Wyszedł Ci rewelacyjnie :) Brawo :)
    a mojego skrzata już widziałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam i teraz będę czekać na skrzatkę - choć w sumie mój gdyby nie ten warkoczyk pod nosem ala bródka,to tez taki bardziej żeński ;) A tak to taki trochę hipis ;D

      Usuń
    2. Dziś byłam w netto - i tam takie podobne skrzaty do Twojego :) Zdolniacha :)
      moja skrzatka gdzieś zaginęła w życiu codziennym ;) Swojemu dorób kobitkę ;)

      Usuń
    3. Serio? Aż jestem ciekawa jak wyglądają...uszyłam drugiego ale również w wersji męskiej ;) Może pochwalę się nie długo ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Ciesze się ze taka bez futerkowa wersja tez się spodobała ;)

      Usuń
  3. Mega fajne stworzenie. Post świetnie skrojony.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałam się aby instrukcja była przejrzysta :)

      Usuń
  4. Zajee...fajny skrzacik :D
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszedł pieknie, a sądziłam, że jest to bardziej skomplikowane.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest rewelacyjny i taki kochaniutki, śliczny. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. mega ! ja jutro zamykam sie w moim stdio DIY i tworze caly dzien :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wyszedł! Chyba spróbuję sama takiego uszyć, bo nie wygląda na bardzo skomplikowanego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest skomplikowany, a szycie na maszynie jeszcze przyspieszyłoby jego tworzenie ;) Życzę powodzenia!

      Usuń
  9. Wyszedł swietnie!!! Dzieki zachęcony, może kiedys skorzystam:) pozdrowionka przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny skrzat. Przysiadzie na stole obok gałązek świerku i będzie świetną ozdobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Mam nadzieję, że u nowej właścicielki zasiądzie na święta ;)

      Usuń
  11. Skrzaty opanowały ostatnio internet. Twój wyszedł jak zwykle ślicznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz juz trochę spokojniej ale przez chwile to tylko skrzaty widziałam :D

      Usuń
  12. uwielbiam skrzaty, gnomy sama w zeszłym roku szyłam i w tym także. W tym roku dodatkowo w kuchni na firance mam skrzaty. Zapraszam w moje skromne progi http://hogata-filcowe-cudenka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Saro, piękne !!! Faktycznie "skrzatomania" panuje przed świętami :) Ale one są takie cudne, że jak ich nie kochać :) U mnie też "wykluły" się dwa chłopaki ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Widziałam właśnie Twoje skrzaty - też są super!! :D Ale mają zmarznięte nosy!! :D

      Usuń
  14. Teraz na topie Skrzatowe szaleństwo! Świetny kurs! Skrzat wygląda po prostu extra! Ja w tym roku dostałam skrzata w pracy na mikołaja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo fajny prezent ;) Cieszyłabym się :D Fajnie że mój również Ci się spodobał :)

      Usuń
  15. Niesamowity jest Twój skrzat. Kursik prosty, dla mnie idealny. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń