11 kwietnia 2016

Jak uszyć misia? = tutorial + wykrój

Historia misia hmm... nawet nie przypuszczałam że kiedykolwiek mogłabym uszyć pluszaka ;) W trakcie wiosennych porządków natknęłam się na postarzały zimowy komin, który leżał w kartonie i niepotrzebnie zajmował miejsce. Tkanina fajna, od razu skojarzyła mi się z pluszowym misiem i rach ciach wzięłam się do pracy nie spodziewając się nawet że wyjdzie z tego chociaż namiastka maskotki. Aż tu sama się zaskoczyłam ;) I jak, podoba się? Jeśli tak to w tym poście znajdziecie wykrój do pobrania + tutorial jak go uszyć.


Jak uszyć pluszowego misia


Pierwszym krokiem było wykonanie szablonu do wykroju. 
Szablon zaprojektowałam samodzielnie, od ręki tak, jak poprowadziła mnie wyobraźnia ;)
Jeśli podoba wam się mój projekt misia możecie pobrać wykrój który znajdziecie poniżej ;)

P.S. Jeśli korzystasz z mojego tutorialu to bardzo mi miło :)
Jednak pamiętaj, aby wzór / schemat używać tylko do celów własnych (wykrój nie jest na sprzedaż, również nie korzystaj z niego w celu sprzedaży uszytych przez siebie prac).  Jeśli zechcesz się pochwalić swoją pracą uszytą na użytek własny publicznie, podaj proszę link do wykroju/szablonu, z którego u mnie korzystałaś/eś :)

szablon misia pluszowego

wykrój misia pluszowego

Szablon wydrukujcie na kartce A4 i przerysujcie na lewej stronie tkaniny


Złożoną prawą stroną do prawej tkaninę najlepiej spiąć w kilku miejscach tak, aby podczas szycia nie przesuwała się


Następnie zszyj na maszynie lub ręcznie poszczególne części pluszaka.
Pamiętaj że materiał musi być ułożony prawą stroną do prawej - szyjemy natomiast po stronie lewej.
Przy każdej z części zostaw nie zaszyte około 4 - 5 cm materiału - pozwoli to na wywinięcie elementu na prawą stronę.  Główkę i uszy pozostaw na koniec.

szycie pluszowego misia z komina

Całego pluszaka tym razem szyłam ręcznie i o dziwo bardzo dobrze mi się szyło ;)
Szybko, sprawnie i jakoś mniej nerwów jak w przypadku szycia na maszynie :)



Kolejny krok - wycinamy elementy pozostawiając ok. 1,5 cm zapasu.
Nie musisz się martwić jeśli nie uda Ci się wyciąć elementu idealnie i tak nie będzie tego widać, ważne jednak aby nie przeciąć szwu. Teraz już pójdzie z górki :)

W trakcie szycia oczywiście zapomniałam się i uszyłam głowę oraz uszy nie łącząc ich ze sobą ;) Dlatego musiałam cześć główki rozpruć i szyć na nowo. Jak uszyć ją prawidłowo bez poprawek? Wywinięte na prawą stronę uszka włóż do środka główki, tak aby nie zaszyte krawędzie głowy łączyły się z niezaszytymi krawędziami uszu i całość przeszyj.


Wywijamy główkę na lewą stronę. Wywinięty  także na lewą stronę pyszczek wypełniamy, zaszywamy  i przyszywamy go do główki misia. Przyszywamy oczka i szyjemy nosek  - możesz go tego użyć muliny lub kordonka, albo przykleić gotowe klipsy do zabawek imitujące oczka i nosek.

Wywracamy na prawą stronę wszystkie elementy i wypełniamy najlepiej wypełnieniem do maskotek. Zaszywamy każdą z części ciałka i łączymy ze sobą tułów, główkę, rączki i nóżki.



A teraz bierzemy misia w teczkę i idziemy na wycieczkę!
Prawda że śliczny! I taki kochany! ♥ Jestem z niego bardzo dumna
To na pewno nie będzie pierwszy i ostatni uszyty przeze mnie misiaczek.

Jak uszyć misia? = tutorial +  wykrój

wykrój i szablon misia do pobrania

jak uszyć maskotkę

jak uszyć pluszowego misia z komina



31 komentarzy:

  1. Śliczny misio :) w stylu retro :) ja tam lubię czasem poszyć ręcznie. To faktycznie bardzo uspokaja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje! Ja chyba też będę raczej zwolenniczką ręcznego szycia :)

      Usuń
  2. Przecudny misio! Fantastyczny projekt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kurs. Taki miś uszyty własnoręcznie daje wiele satysfakcji i radości. Dziekujemy za udział w #4 Linkowym Party.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Musiałam wziąć udział z linkowym party, a jakżeby inaczej ;)

      Usuń
  4. Dziękuję za wzór :), powstał pierwszy miś :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny misio i całkiem łatwy wzór. Dziękuję , może go kiedyś wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny !!! no i ten materiał pluszowy... prawdziwe arcydzieło !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. A króliczka z takiego wykroju można uszyć??Jesli tak poproszę o radę 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana,że z tego wykroju powstanie równie fantastyczny królik, zmieniłabym jedynie uszy na bardziej królicze :) I może mordkę zrobiłabym w innym kolorze?? :)Chętnie zobaczę efekt pracy :)

      Usuń
  8. Uroczy :) taki retro, dzięki za szablon i tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest przesliczny, a jakim sxiegiempani szyła? Mam nadzieję ze mój pierwszy miś będzie choć troszkę udany

    OdpowiedzUsuń
  10. ścięgiem łańcuszkowym :)życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miś jest przepiękny, dziękuję serdecznie za tutorial i wzory wykrojów. Moja 9 letnia córeczka zrobiła go sama w 2 dni i jest bardzo szczęśliwa! Dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wooowww!!!!No to świetnie!!! Bardzo się cieszę, że udało się córeczce samodzielnie go uszyć. Super!

      Usuń
  12. Piękny misio. Na pewno spróbuje go uszyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. uratowała mi pani życie potrzebowałam szablonu do zrobienia misia

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealny na świąteczny prezent, bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń