07 czerwca 2018

Uszyłam czapkę turban - wykrój

Dzisiaj mam dla Was prosty przepis na czapkowy hit! Prosta i expresowa do uszycia czapka turban. Domowe obowiązki zmuszają mnie ostatnio do walki z czasem, który biegnie w ciągu dnia jak szalony, a tę czapeczkę szyje się dosłownie w 10 minut! :) Kolejny słodki komplet dołączył do garderoby naszej małej modnisi. I co prawda lato za pasem, ale znajdzie się na pewno kilka chłodniejszych dni kiedy gwiazda zabłyśnie w groszkowym kompleciku.

baby turban pattern

Złożoną na pół tkaninę wykroiłam jak poniżej.  Do wymiarów wysokości czapki (bazą jest wysokość czapki jaką dziecko nosi na co dzień) dodałam ok.5 cm + 2 cm zapas na podwinięcie dołu. Dolną krawędź podwójnie podwinęłam i przeszyłam po długości.  
Falbana w naszej czapce zwęża się ku dołowi -  w najszerszym miejscu ma 5 cm, w najwęższym 0,5 cm.
Szerokość czapki po złożeniu na pół jest równa połowie obwodu głowy ( - 1 cm ), aby nie spadała.
jak uszyć czapkę turban

Kiedy dolna krawędź podwinięta, składamy czapkę znów na pół tym razem lewymi stronami do siebie i szyjemy na prawej stronie jednocześnie marszcząc materiał na wyznaczonej linii marszczenia. Możecie użyć do tego specjalnej stopki / użyć nitki-gumki, lub przeszyć zwykłym najszerszym ściegiem prostym na najmniejszym naprężeniu nici i ściągnąć ręcznie nitkę, aż do pożądanego zmarszczenia.

czapka turban wykrój

Krawędzi falbany nie obrębiałam ponieważ czapkę uszyłam z elastycznej bawełny, która się nie strzępi.
I to by było na tyle, prawda że szybko ? :)

P.S. Jeśli korzystasz z mojego tutorialu to bardzo mi miło :)  Jednak pamiętaj, aby wzór / schemat używać tylko do celów własnych. Jeśli jednak bardzo zechcesz się pochwalić swoją pracą publicznie, podaj proszę link do wykroju/szablonu, z którego u mnie korzystałaś/eś :)

Takich kompletów uszyłam kilka, m.in również ten w kolorze fuksji ♥





 A do czapek uszyłam również proste chustki pod szyjkę :) 
To naprawdę bardzo prosty wykrój dzięki, któremu szybko i ekspresowo 
stworzycie dla swojego dziecka śliczne komplety na każdą porę roku :)

Niech Wam się miło i szybko szyje, do następnego! :)

baby turban pattern

18 komentarzy:

  1. Jest po prostu urocza. Ech, gdybym jeszcze miała zdolności krawieckie...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czapeczka jest bardzo prosta, spróbuj :)

      Usuń
    2. Podglądnęłam i spróbowałam.Wyszła pięknie a robiłam pierwszy raz jako laik.Dziekuje

      Usuń
  2. ale super! az chcialoby sie zobaczyc jak wyglada na malej modelce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie fajne!! Prosta ta czapeczka a wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zafascynowałam się tym typem czapki i szyję na potęgę ;)

      Usuń
  4. Super czapeczka wypróbuje wzor jeśli można . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. A wysokość czapki zmierzyc z tyłu głowy dziecka? Tzn od karku do czubka głowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zmierzyć wysokość innej czapki, którą dziecko nosi aktualnie.

      Usuń
  6. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne naprawdę tylko się zastanawiam jak zrobić ta falbane żeby ona schodziła tak w dół od do 0.5 co ile to odejmować żeby tak wyszło

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne naprawdę tylko się zastanawiam jak zrobić ta falbane żeby ona schodziła tak w dół od do 0.5 co ile to odejmować żeby tak wyszło

    OdpowiedzUsuń