30 marca 2017

Wielkanocne gąski z materiału DIY

Do Wielkanocy już nie daleko, a że w poprzednim roku nie zaszalałam z wielkanocnymi dekoracjami ( udało mi się poszyć jedynie materiałowe zajączki ) dlatego w tym roku z pracami wyruszam wcześniej za to bardziej efektywnie :) W supermarketach itp. już zaczęło się roić od zajączków, króliczków i kurczaczków, a u mnie dzisiaj gąski no właśnie, a czy wiecie tak właściwe co gęsi mają wspólnego ze Świętami Wielkanocnymi ? Jeśli nie, dotrwajcie do końca posta :)

Wielkanocne gąski z materiału DIY

Do uszycia gąsek użyłam szablonu, który wykorzystałam podczas szycia Kaczki Dziwaczki
Pobrany wykrój odrysuj na podwójnie złożonej tkaninie (prawą stroną do prawej) i wytnij z zachowaniem ok. 1 cm zapasu na szwy.


Serduszko doszyj ściegiem zygzakowatym na prawej stronie korpusu gąski.
Następnie złóż z powrotem obie części prawą stroną do prawej i zszyj krawędzie ściegiem prostym pozostawiając kilku centymetrowy otwór. Natnij zapasy na szwy,wywróć gąskę na prawą stronę, wypełnij wkładem do poduszek lub podobnym półproduktem i zaszyj pozostawiony otwór.


Doszyj oczka ( wykorzystałam do tego czarne koraliczki ), dzióbek domaluj farbą do tkanin i maźnij różem policzki. 
Zawiąż gąskom ozdobne wstążeczki i gotowe na Wielkanoc :)

 zabawki dla dzieci DIY


jak uszyć wielkanocną gąskę


A teraz rozwiązane zagadki... czy znacie tzw. Mazusia ? To zwyczaj znany w Nowym Dworze. Otóż w trakcie tej zabawy (którą organizowało się wczesną wiosną ) chłopcy owinięci grochowiną , czyli pozostałą po wymłóceniu ziaren słomą, chodzili po wsi z kukłą przedstawiającą postać niedźwiedzia ( symbol urodzaju ). Okrzykując wieś , zdzierali z kukły skręcone pasma słomy, które zanosili do domu i podkładali pod gniazda kur i gęsi, aby dobrze się niosły :) 

Ciekawa jestem, czy ktoś z Was zna taki zwyczaj :) 
Podzielcie się obrzędami i zabawami, które znane są w Waszych stronach

Wielkanocne gąski z materiału DIY

wielkanocne dekoracje z materiału

30 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudne :-) Bardzo mi się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, ładnie będą się prezentować na stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie na moim, ale może jeszcze sobie takie doszyje ;)

      Usuń
  4. Śliczne - więcej słów nie trzeba.
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne gąski. Podobają mi się na gnieździe z jajami ;-)
    Zwyczaju nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się najbardziej tak podobają ;) Biała wygląda prawie jak prawdziwa ;)

      Usuń
  6. Cudowne!!! Za każdym razem podziwiam Twoje zdolności twórcze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne :)
    Są przeurocze.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne te gąski, wspaniała świąteczna dekoracja ,super! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sara, śliczne te gąski! Najbardziej podoba mi się biała :-)))
    Pozdrowionka!
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz talent ❣ Ślicznie to wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam takiego zwyczaju. Biała gąska prezentuje się też trochę na łabędzie - bardzo wiosennie :) Podobno dawniej, w lany poniedziałek chłopcy zamiast oblewać dziewczyny wodą, ganiali je z łodygami wierzby. Nie wiem, gdzie o tym słyszałam, czy na śląsku czy na podkarpaciu, ale wiem od znajomych Czechów, że tak jest u nich do dziś (przynajmniej w ich okolicy) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna zabawa :D Takie tradycyjne zwyczaje sprawiają dużą radochę :)

      Usuń
  12. Wydaje się jak to robisz że to takie proste - a założę się że tak nie jest...

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne gąski. Widać, że wykonane z największą dbałością o szczegóły. Nawet się "rumienią" hi hi ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tworzysz same cudeńka. Jestem oczarowana :)Gąski są przesłodkie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jej jakie piękne 😍 dopiero zaczęłam przygodę z maszyną i cieszę się, że znalazłam Pani cudeńka i bardzo fajny opis 🙂 zabieram się do pracy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń