02 października 2016

Odnawiam dywanik...emalią alkidową

Ostatni z pomalowanych przeze mnie dywanów był dla mnie dużym wyzwaniem. Po pierwsze - nie wiedziałam jak emalia alkidowa  ( którą miałam zamiar go pomalować ) będzie się zachowywać : czy nie będzie się kruszyć, czy nie będzie się załamywać, czy nie będzie się spierać....I ku mojemu dużemu zaskoczeniu pomalowany emalią dywanik sprawdzał się tak dobrze, że postanowiłam w podobnym stylu zmalować kolejny :)

Odnawiam dywanik emalią alkidową


Metamorfozie poddałam dokładnie ten sam dywanik, który pierwotnie był tak długi,
że podzieliłam go na dwie równe części.
Oczywiście malowana była jego druga strona :)


Dokładną  i bardziej szczegółową instrukcję jak pomalować dywan emalią alkidową
oraz o tym co się z nim dzieje PO pomalowaniu znajdziecie tutaj :)

jak odnowić dywanik

Do malowania użyłam matowej emalii alkidowej z Jedynki, a zamiast wałka tym razem użyłam pędzla.

czym pomalować dywan

Dla mniej wprawionych polecam do malowania gąbkowy wałek do lakierów.
- malowanie pędzlem może spowodować zacieki, mnie na szczęście udało się tego uniknąć
- sukcesem jest też zapewne dobra taśma malarska, która nie odklejała się przy malowaniu.

jak pomalować dywan emalią alkidową do drewna metalu

Dywanik może nie wyszedł tak spektakularny jak ostatnio, ale teraz daje mi większe możliwości aranżacji :)
W planach mam zwiększenie ilości pasów, tak by były gęściejsze, a Wy co sądzicie?
Pozostawić taki jaki jest? Czy jednak go zagęścić :) ?






W tle moja "kolekcja" papierowych osłonek DIY - te i inne pomysły na doniczkowe osłonki możecie zobaczyć w innym poście :)


34 komentarze:

  1. ...ciekawy pomysł... pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie można kupić taki dywanik do pomalowania ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ten dywanik zakupiłam w sklepie Auchan, ale nie ważne gdzie by go kupić - może to być Biedronka czy sklep budowlany, ważne aby był z materiału, po którym dobrze by się malowało - musi być zbity, a nie włochaty. W przeciwnym razie wzór nie wyjdzie równy.

      Usuń
  3. Złota rączka z Ciebie! Prezentuje się super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wyszło! Też używałam te farby, co prawda do metalu, ale fajnie wiedzieć jak w inny sposób można je również wykorzystać. Teraz będę się zastanawiała czy nie zrobić sobie takiego dywanu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To taki eksperyment, który wynikł przypadkiem...kiedyś lakier kapnął mi na ulubione spodnie i nie dało się tego usunąć przy praniu i tak powstał pomysł aby wykorzystać lakier do malowania tkanin :)

      Usuń
  5. Twoje metamorfozy dywaników są super, bardzo mi się podobają. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja. Ze zwykłego dywamu mozna stworzyć coś niesamowitego i pod swoje gusta.
    Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł i świetny efekt :)
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo, cudo! :-O Wygląda jak dywan z tych zagranicznych, skandynawskich stron! :-D
    Prosty, ładny, to lubię :-) Nie wiedziałam, że farbą alkidową można sobie wymalować dywan. Ciekawe czy przy dużym użytkowaniu się nie spierze.

    Pozdrawiam, Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa czy się spierze, ale na razie się boję go uprać, ale taki dzień kiedyś na pewno nadejdzie :) Zrobię z tej okazji specjalnego posta :)

      Usuń
  9. O pomysł ciekawy, ja to jeszcze pewnie dałabym jakieś napisy a przy napisach to jest zdecydowanie dużo zabawy aby równo pomalować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisy byłyby fajne, ale druga strona dywanika jest cała w napisach :) Dlatego dałam sobie już z tym spokój :)

      Usuń
  10. Pięknie się prezentuje. Taki prosty wzór, a ma moc!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny pomysł i super efekt. Ja kiedyś farbą do drewna i metalu pomalowałam roletę w kuchni. Nic się nie kruszyło i wyglądało całkiem dobrze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roletę!!?? A to Ci pomysł! No na to bym nie wpadła :D Świetne!!!

      Usuń
  12. Moja ulubioną jedynką takie bajery???? :)Trza wypróbować zwłaszcza że Tobie to fenomenalnie wyszło...!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coż za ciekawy pomysł. Nawet przez mysl mi nie przeszło, że mozna w ten sposób zadziaąć. Super.

    OdpowiedzUsuń
  14. No proszę, jakie fantastyczne zastosowanie dla tej farby!!! Efekt jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  15. wow nie wiedziałam, że można tak sobie farbą dywanik pomalować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam :D Ale się przekonałam, że da się ;P

      Usuń