09 grudnia 2015

Świąteczne poszewki ręcznie malowane

Z niecierpliwością czekałam na moment kiedy wykorzystam nowo zamówione farby do tkanin. Pierwsza próba była dla mnie stresująca, ale nie rozczarowałam się. Farby do tkanin Profil pozwalają na nieograniczone możliwości tworzenia wzorów, rysunków, napisów na materiałach bawełnianych, dodatkowo są wydajne i bardzo dobrze się rozprowadzają. Efektem mojej pracy z farbami są urocze świąteczne poszewki :)

Świąteczne poszewki ręcznie malowane

Farby profil, której użyłam to farba objętości 25 ml kolor czarny. Na rynku można ją kupić po ok. 2 zł. Jak już wspomniałam wcześniej dobrze się rozprowadza - jest konsystencji farby plakatowej - nie rozpływa się na materiale tworząc zacieki. Nanosi się ją cienką warstwą na materiał, czas schnięcia to ok. 3 - 5 godzin. Ale najlepiej zostawić tkaninę na 24 h. Po tym czasie przez szmatkę lub pergamin należy tkaninę przeprasować w 150 stopniach.

farby do tkanin profil

Do namalowania grafiki użyłam wzoru, który najpierw przeniosłam ołówkiem na poszewkę - możesz posłużyć się jakimś gotowym wyciętym szablonem.
Cienkim pędzelkiem najpierw malowałam kontury rysunków. Następnie wypełniam środek grafiki.

malowanie farbami profil



Po wyschnięciu farby poszewki przeprasowałam i założyłam na jaśki ;) 
Od razu zrobiło się świątecznie ;)

świąteczne poszewki DIY

poszewka z jelonkiem zrób to sam

poszewka z reniferem DIY

6 komentarzy:

  1. Wyszło super, szczególnie renifer! :)
    Warto pamiętać o podłożeniu pod malowany materiał jakiejś tekturki czy kilku kartek, które wchłoną farbę mogącą przebić się przez warstwę malowanej tkaniny. Zawsze to jakieś zabezpieczenie. A stresować nie ma się czym, takie malowanie to sama przyjemność.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zapomniałam o zabezpieczeniu ;-) pod spodem byl kartonik w razie gdyby przebiło,a malowało się super ;-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mnie tez sie podoba napewno jeszcze nie raz użyje tych farb ;-)

      Usuń
  3. Piękne podusie , super patent z tym malowaniem po poduszkach :)

    OdpowiedzUsuń