21 kwietnia 2017

Sadzimy zioła w doniczce : szczypiorek z dymki

Szczypiorek z cebulki to najprostszy sposób na uzyskanie w domowych warunkach aromatycznego zielonego warzywka bogatego w witaminy i minerały. Pewnie u większości z Was pojawił się on nie dawno na wielkanocnym stole - sama osobiście uwielbiam nim posypać np. jaja w majonezie :) A oprócz tego, że ma wiele wartości odżywczych,  to również doskonale pobudza apetyt i przyśpiesza trawienie. Jego uprawa jest tak banalna, że do sadzenia i pielęgnacji możecie zaangażować Wasze dzieci, a te na pewno będą mieć z tego nie lada frajdę.

szczypiorek z cebuli dymki

Do uprawy szczypioru przygotuj : 

- parę doniczek lub jedną większa donicę
- ziemię ( użyłam zwykłej do kwiatów)
- cebulki dymki

Doniczki zapełnij ziemią do wysokości 3/4 doniczki. 
Następnie w odstępach ok. 1 cm powciskaj w ziemię cebulki - aby były unieruchomione, ugnieć lekko ziemię wokół nich.

domowa hodowla szczypiorku w doniczce

Są dwie szkoły sadzenia : wystająca cebulka i cebulka całkiem zakryta ziemią
Ja próbowałam obu sposobów i nie widzę jakiejkolwiek różnicy w uprawie :)

jak sadzić szczypiorek

Podlewaj szczypiorek umiarkowanie, aby ziemia nie była zbyt  mokra - cebulki zaczną gnić.
A po ok. 2 tygodniach już możesz ścinać pięknie wyrośnięty szczypior, smacznego ! :)

17 komentarzy:

  1. Coś dla mnie :) Zamierzam sadzić zioła i inne cuda jak tylko znajdę odrobine czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę powodzenia
      p.s. - zioła są naprawdę wciągające ;)

      Usuń
  2. Ja cebulkę mam w folii, ale w tak pięknych doniczkach warto posadzić choćby cebulkę, dla ozdoby kuchni! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas zielona cebulka cały rok rośnie na parapecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba i ja muszę się za te zioła zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki szczypiorek jest najlepszy, zachęciłaś mnie i także sobie posadzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już całkiem zapomniałam o tym, że można sobie samemu wyhodować szczypiorek. A czasem mam na niego smaki. Ja wsadzałam cebulkę do szklanki z wodą, wypuszczały się dołem korzonki a górą szczypiorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tym razem też wypróbuję Twojego sposobu, tylko muszę się zaopatrzyć w dobre cebule z warzywniaka :)

      Usuń
  7. Ślicznie, zdrowo i jakże wiosennie i zielono :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń