07 kwietnia 2021

Jak uszyć dzieciecą czapkę 2 w 1

Bardzo nie lubię sklepowej odzieży dziecięcej, która często jest przeładowana wzorami i nadrukami, przez co często cokolwiek do siebie dopasować. Dlatego też bardzo lubię szyć rzeczy, które są uniwersalne i uzupełnią każdą stylizację. Stąd też w dzisiejszym poście pokażę Wam pewien patent, który odkryłam całkiem przypadkiem podczas szycia jednego z turbanów <--- Dzięki niemu uszyłam dziecięca czapkę 2w1, czyli taką którą można nosić na dwa sposoby. W pierwszej wersji to prosta czapeczka z pomarszczonym przodem, w drugiej wersji natomiast możemy ją nosić za każdym razem z inną kokardą dopasowując ją do właściwej stylizacji.

jak uszyć czapkę 2w1,

Krokiem pierwszym było przygotowanie formy. Odrysowałam inną z czapek dziecięcych (zielona linia przerywana).
Wyznaczyłam nową wysokość czapki dokładając ok. 10 cm do odbitej formy.
Zaokrągliłam krawędzie i w ten sposób otrzymałam właściwą formę czapki.
Formę odbiłam dwukrotnie na materiale.

Krawędzie obu wyciętych form na czapkę możesz obrzucić overlockiem lub na maszynie wieloczynnościowej. Tę czapkę uszyłam z bardzo fajnej elastycznej dzianiny, która w ogóle się nie obsypywała dlatego pominęłam tę czynność. Formy złożyłam prawą stroną do środka i zszyłam czapkę wzdłuż krawędzi pozostawiając kilka cm przed środkiem formy niezaszyty otwór wielkości 1cm
( patrz ---> czerwona linia przerywana). Zapasy szwów należy rozprasować na płasko.

Dolną krawędź czapki podwinęłam podwójnie i przestębnowałam.
Kolejnym krokiem jaki zrobiłam było przestębnowanie czapki po jej prawej stronie wzdłuż szwu,
ale tylko do momentu pozostawionego wcześniej otworu ( szyjemy wzdłuż krótszej części prowadzącej do otworu).

Następnie pociągając za dolną nitkę ( znajdująca się na lewej stronie czapki) maksymalnie marszczę w tym miejscu materiał. Zabezpieczam nitkę zawiązując ją kilkukrotnie na końcu w supeł - dla pewności, że marszczenie "nie puści"
środek czapki można w tym miejscu przestębnować raz jeszcze.

jak uszyć dziecięcą czapkę

W ten sposób otrzymałam prostą czapeczkę z ozdobnym marszczeniem
- widzicie, że pozostawionego w czapce otworu nie widać?

dziecięca czapka z marszczeniem

A żeby uzyskać troszkę inny efekt wystarczy przełożyć przez pozostawiony wcześniej otwór kokardę i zawiązać ją
- kokardy możecie uszyć w różnorodnych kolorach i wzorach, dzięki czemu czapka za każdym razem będzie inna!  :)

jak uszyć turban

dziewczęca czapka turban

I co sądzicie o takim podwójnym zastosowaniu :) ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz