poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Jak uszyć misia? = tutorial + wykrój

Historia misia hmm... nawet nie przypuszczałam że kiedykolwiek mogłabym uszyć pluszaka ;) W trakcie wiosennych porządków natknęłam się na postarzały zimowy komin, który leżał w kartonie i niepotrzebnie zajmował miejsce. Tkanina fajna, od razu skojarzyła mi się z pluszowym misiem i rach ciach wzięłam się do pracy nie spodziewając się nawet że wyjdzie z tego chociaż namiastka maskotki. Aż tu sama się zaskoczyłam ;) I jak, podoba się? Jeśli tak to w tym poście znajdziecie wykrój do pobrania + tutorial jak go uszyć.

jak uszyć pluszowego misia

Pierwszym krokiem było wykonanie szablonu do wykroju. 
Szablon zaprojektowałam samodzielnie, od ręki tak, jak poprowadziła mnie wyobraźnia ;)
Jeśli podoba wam się mój projekt misia możecie pobrać wykrój który znajdziecie poniżej ;)
Jeśli skorzystacie z szablonu i wykonacie swoją wersję pluszowego misia, miło mi będzie jeśli wspomnicie skąd uzyskaliście wykrój ;)

szablon misia pluszowego

wykrój misia pluszowego

Szablon wydrukujcie na kartce A4 i przerysujcie na lewej stronie tkaniny


Złożoną prawą stroną do prawej tkaninę najlepiej spiąć w kilku miejscach tak, aby podczas szycia nie przesuwała się


Następnie zszyj na maszynie lub ręcznie poszczególne części pluszaka.
Pamiętaj że materiał musi być ułożony prawą stroną do prawej - szyjemy natomiast po stronie lewej.
Przy każdej z części zostaw nie zaszyte około 4 - 5 cm materiału - pozwoli to na wywinięcie elementu na prawą stronę.  Główkę i uszy pozostaw na koniec.

szycie pluszowego misia z komina

Całego pluszaka tym razem szyłam ręcznie i o dziwo bardzo dobrze mi się szyło ;)
Szybko, sprawnie i jakoś mniej nerwów jak w przypadku szycia na maszynie :)

Kolejny krok - wycinamy elementy pozostawiając ok. 1,5 cm zapasu.
Nie musisz się martwić jeśli nie uda Ci się wyciąć elementu idealnie i tak nie będzie tego widać, ważne jednak aby nie przeciąć szwu.


Teraz już pójdzie z górki :)  W trakcie szycia oczywiście zapomniałam się i uszyłam głowę oraz uszy nie łącząc ich ze sobą ;) Dlatego musiałam cześć główki rozpruć i szyć na nowo.
Jak uszyć ją prawidłowo bez poprawek? Wywinięte na prawą stronę uszka włóż do środka główki, tak aby nie zaszyte krawędzie głowy łączyły się z niezaszytymi krawędziami uszu i całość przeszyj.


Wywijamy główkę na lewą stronę. Wywinięty  także na lewą stronę pyszczek wypełniamy, zaszywamy  i przyszywamy go do główki misia. Przyszywamy oczka i szyjemy nosek  - możesz go tego użyć muliny lub kordonka, albo przykleić gotowe klipsy do zabawek imitujące oczka i nosek.


 Co raz bliżej końca....wywracamy na prawą stronę wszystkie elementy i wypełniamy je tym co macie pod ręką - ovata, kulki silikonowe, pianka tapicerska itp. choć najlepiej zrobić to kupionym wypełnieniem do maskotek. Ja wykorzystałam wszystkie ścinki materiałowe jakie posiadałam. 
Zaszywamy każdą z części maskotki.

pluszowy miś DIY

Pozostaje teraz tylko połączyć ze sobą tułów, główkę, rączki i nóżki.


A teraz bierzemy misia w teczkę i idziemy na wycieczkę!
Prawda że śliczny! I taki kochany! ♥ Jestem z niego bardzo dumna
To na pewno nie będzie pierwszy i ostatni uszyty przeze mnie misiaczek.

Jak uszyć misia? = tutorial +  wykrój

wykrój i szablon misia do pobrania

jak uszyć maskotkę

jak uszyć pluszowego misia z komina



15 komentarzy:

  1. Śliczny misio :) w stylu retro :) ja tam lubię czasem poszyć ręcznie. To faktycznie bardzo uspokaja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje! Ja chyba też będę raczej zwolenniczką ręcznego szycia :)

      Usuń
  2. Przecudny misio! Fantastyczny projekt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kurs. Taki miś uszyty własnoręcznie daje wiele satysfakcji i radości. Dziekujemy za udział w #4 Linkowym Party.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Musiałam wziąć udział z linkowym party, a jakżeby inaczej ;)

      Usuń
  4. Dziękuję za wzór :), powstał pierwszy miś :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam ;) Jest ekstra! bardzo się ciesze ♥

      Usuń
  5. Śliczny misio i całkiem łatwy wzór. Dziękuję , może go kiedyś wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Mam nadzieję że wykrój się przyda :)

      Usuń
  6. świetny !!! no i ten materiał pluszowy... prawdziwe arcydzieło !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. A króliczka z takiego wykroju można uszyć??Jesli tak poproszę o radę 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana,że z tego wykroju powstanie równie fantastyczny królik, zmieniłabym jedynie uszy na bardziej królicze :) I może mordkę zrobiłabym w innym kolorze?? :)Chętnie zobaczę efekt pracy :)

      Usuń