23 listopada 2017

Jak zrobić stojącego skrzata

Skrzaty, skrzaciki, gnomy....bez wątpienia skrzatomania znów większość z nas opanowała :) W tym roku postanowiłam podejść do tematu trochę bardziej ambitnie, dlatego pokusiłam się o dużego i stojącego gnoma. W mediach społecznościowych często pytaliście o to jak zrobić stojącego krasnala. Sama trochę się nad tym głowiłam zanim wypracowałam odpowiednią metodę - najtrudniejsze było sprawić, aby skrzacik  był stabilny. Dziś podzielę się z Wami moim doświadczeniem. Zapraszam :)



Z kartonu zrobiłam prowizoryczne buty, skleiłam je dobrze klejem na gorąco.


Zalewamy buty gipsem, a do butów wkładamy patyki / rurki / drewniane wałki, które będą nam robić za nogi skrzata. 


jak zrobić stabilne nogi dla skrzata,

 Teraz czas na korpus : wykorzystałam do tego nadmiary zalegającego styropianu, który uformowałam w a'la stożek - jeśli chcesz możesz wykorzystać gotowy stożek ze sklepu. W stożku należy wyżłobić dziury na nogi - jeśli wykorzystasz cieńsze patyki bez problemu uda się je wbić bez żłobienia dziur. Na stożek zakładamy ubranko - (uszyłam je w formie trójkąta), a wystające na dole rogi podwinęłam do środka i podkleiłam klejem na gorąco.Wszystkie nierówności w kształcie korpusu wypełniłam kulką silikonową.


 Zakładamy uszyte nogawki na nogi, a nogi wbijamy od spodu  korpusu w styropian, wcześniej trzeba troszkę naciąć ubranko w miejscu dziur. Następnie podklejamy do korpusu krawędzie nogawek, w ten sposób zakryjemy dziurki, przez które musiały przejść nogi.
 


Na sam szczyt korpusu przyklejamy uszyte rękawy, wąsy zrobione z bawełnianego sznurka lub futrzastą brodę i na koniec nochal. Nos zrobiony z kawałka materiału w cielistym kolorze ( lub z rajstopy) wypchanego wypełniaczem czyt. kulka silikonowa itp. Rękawy również wypełniłam kulką. Teraz czas przykleić czapkę, która zamaskuje wszelkie niedoskonałości.


Pozostało jeszcze nałożyć skarpety na nogi - te sprawdzą się moim zdaniem najlepiej
- nierówności wyrównujemy wypełniaczem.


Szyjemy i zakładamy skrzacikowi rękawiczki.
Ubranko wykończyłam futerkowymi wstawkami.


A teraz trochę fotek :) Ciekawa jestem czy Wam również podoba się mój zimowy skrzat :)
Celowo zrobiłam go w takiej tonacji kolorystycznej, aby mógł towarzyszyć nie tylko w okresie świątecznym.
Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania co do jego wykonania, chętnie odpowiem :)

P.S. Jeśli korzystasz z mojego tutorialu to bardzo mi miło :)
Jednak pamiętaj, aby wzór / schemat używać tylko do celów własnych (wykrój nie jest na sprzedaż, również nie korzystaj z niego w celu sprzedaży uszytych przez siebie prac).  Jeśli zechcesz się pochwalić swoją pracą uszytą na użytek własny publicznie, podaj proszę link do wykroju/szablonu, z którego u mnie korzystałaś/eś :)

jak uszyć gnoma

jak zrobić stojącego skrzata

 świąteczne dekoracje DIY

świąteczny skrzat zrób to sam


77 komentarzy:

  1. Fantastyczny skrzat i pomysłowe wykonanie, kolorystyka też piękna.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Skrzat jest przesympatyczny , w moim ulubionym kolorze. Świetnie, że dzielisz się swoimi pomysłami! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest przecudny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki fajny pomysł! Skrzat wygląda uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam! Skrzat jest cudowny, totalnie skradł moje serce! Chętnie uszylabym sobie takie cudo. Jest szansa na podzielenie sie wykrojem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny skrzat .Dziękuje za podzielenie się tajnikami produkcji☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie wpadłabym na to, że zostały własnie w ten sposob wykonane. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny! Te wąsy są potem trochę poskręcane? Zaplecione? Jeden z najładniejszych jakie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten Skrzat jest po prostu obłędny!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł, ładnie wygląda i fajną technikę wykorzystałaś, stoi stabilnie? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo stabilnie, nawet orkan go nie przewróci ;)Ale do butów dołożyłam ciężkie kamienie i te zalałam gipsem.

      Usuń
  11. Skrzat przecudny,śliczne kolory, dziękuje również za szczegółową instrukcje

    OdpowiedzUsuń
  12. Boski skrzat i te szarości świetnie do niego pasują :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Skrzat robi wrażenie! :D Tym bardziej pod względem tego jak wyglądał na początku, a jak na końcu tworzenia. Mam nadzieję, że w tym roku zdążę się wyrobić na święta z wykonaniem własnego skrzata - aż żal sobie odpuścić takiego fajnego projektu! :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Adrianna - Adzik tworzy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super a jaki stabilny jeśli pozwolisz to skorzystam z Twego zarąbiastego skrzacika i podobnego zrobię dziękuję za instrukcję pozdrawiam serdecznie Ninka

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowny!!!!!Jak tylko czas pozwoli nie omieszkam skorzystać z Twojego kursu:)))Dziękuję,że podzieliłaś się jak go zrobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  16. Skrzat będzie piękna ozdoba przez całą zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O WOW jakbyś nie pokazała tego krok po kroku trudno byłoby wierzyć że to sama zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny! Idealny na świąteczny prezent! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznego krasnala stworzyłaś. :) Już zaczynam rozglądać się za włóczką i innymi elementami. Może i mi uda się coś podobnego wykombinować :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno uda Ci się stworzyć pięknego krasnala, powodzenia!

      Usuń
  20. Gnom PIERWSZA KLASA :) właśnie zamierzam się wzorować na twoim dziele :) prosze powiedz mi czy spod zszyłaś na maszynie ze tak pieknie i rowno ci wyszło? i wkładałaś po jednym kawałku styropianu od góry? bo nie wiem jak to zrobić :p podpowiedz prosze

    OdpowiedzUsuń
  21. twój gnom pierwsza klasa :) wlaśnie zabieram się za mojego :) podowiesz jak wkładasz styropian do środka? czy zszywasz dół a potem wkładasz po kawałku od góry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korpus zszyłam na maszynie ale pozostawiłam sobie po jednej ze stron nie zaszyty na kilka cm bok, włożyłam styropian w całości i zaszyłam otwór :)

      Usuń
  22. jeszcze powiedz te buty to szyłaś czy to gotowe skarpetki?

    OdpowiedzUsuń
  23. Proszę napisz z czego uszyte jest ubranko? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Super! Lecę do garażu szukać gipsu i zabieram się do roboty!:-P Pomysł idealny, wykonanie perfekcyjne.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ależ cudny :)
    I wykonanie mistrzostwo świata, i wdzianko w skandynawskich klimatach. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam a co mozna dac zamiast stropianu?

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ wyszedł fantastycznie! Bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudny skrzacik , ile cm ma ,czy tym sposobem można zrobić większego ok.1m ?Dziękuję za instrukcję jak zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachowując odpowiednie proporcje części ciałka jak najbardziej tak.
      Najważniejsze są nogi i buty na których opiera się cała jego konstrukcja

      Usuń
  29. Ale jesteś zdolna !!! Świetny pomysł z tymi butami :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko jedna z możliwości :) Ale wg mnie najbardziej stabilna :D

      Usuń
  30. Wspaniały !!! Skorzystam z pomysłu i w następne Boże Narodzenia skrzat pojawi się u mnie :) Pozdrawiam noworocznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam. Czy mogłaby pani udostępnić wykroje tego skrzata? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Nie posiadam na niego wykroju, wykrój był z głowy, dopasowany kształtem do wykorzystanej formy ze styropianu :)

      Usuń
  32. Od dłuższego czasu kombinuję jak wykonać nóżki...a tu masz czarno na białym , prościzna tylko trzeba na to wpaść ....Dziękuję za pomysł, idę realizować....Pozdrawiam ...EP....

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak świetnie że znalazłam tu dokładny opis jak zrobić skrzata. Ja szyłam inną metodą. Ale Twoja jest łatwiejsza. Więc spróbuję. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń