01 lutego 2019

Tęczowy Kocyk - wspaniała akcja, cudowni ludzie

Kiedy pierwszy raz dowiedziałam się o tej akcji, od razu przypomniała mi się moja mała w inkubatorze - ona też jest wcześniakiem, na szczęście NIE Aniołkiem. Dlaczego zdecydowałam się pomagać ? Z kilku względów ... ale głównie dlatego, że przerażające są dla mnie wypowiedzi mam, która twierdzą, że otrzymały swoje zmarłe dzieci w wiaderku po śledziach, pudełku, słoiku ... jest do dla mnie niewiarygodne, ale nie uważam też, że nie prawdziwie. Dlatego przyczyniając się do tego, aby małe Aniołki były przekazane rodzicom i pochowane tak jak należy, postanowiłam dziergać w miarę swoich możliwości potrzebne dla nich okrycia. Poczytajcie dziś trochę o tej wspaniałej akcji i cudownych ludziach, którzy tworzą razem Tęczowy Kocyk.

Tęczowy Kocyk pudełko wspomnień


Tęczowy Kocyk to grupa fantastycznych wolontariuszy z całej Polski. Współpracują z wieloma szpitalami i hospicjami perinatalnymi. Szyją i dziergają dla ich małych pacjentów, hiperwcześniaków oraz dzieci z wadami letalnymi.  Dzieciątka te rodzą się przedwcześnie lub umierają jeszcze przed narodzinami w łonie matki, w efekcie są tak malutkie, że nie pasują na nie żadne ze standardowych ubranek niemowlęcych. Dziergane i szyte przez TK czapeczki, ubranka i rożki pozwalają rodzicom na godne pożegnanie się ze swoim maleństwem, które często bywają okrywane jedynie szpitalną chustą.






Tęczowy Kocyk pomaga nie tylko w godnym pożeganiu małego człowieka.  Jego działalność opiera się również na wsparciu rodziców w tych trudnych dla nich chwilach. Dla tych z nich, którzy nie mieli możliwości pożegnać się ze swoim maluszkiem TK przekazuje na pamiątkę Pudełko Wspomnień. W pudełkach tych znajdują się miniaturowe ubranka, kocyki, maskotki, niezapominajki i motylek, który jest międzynarodowym symbolem dziecka utraconego.



To właśnie z tego misia, który powstał na potrzeby Pudełka Wspomnień jestem najbardziej dumna. Jest tak malutki, że mieści się w dłoni.  Moja mała gdy go zobaczyła, od razu go polubiła - więc muszę szybciutko zrobić jeszcze jeden :)
Mam nadzieję, że wyjdzie podobnie i będzie równie słodki ♥

malutki miś na szydełku


Nie podzielę się z Wami żadnym schematem bo zrobiłam go z głowy - tak, Ja! Ta, która zarzekała się przez kilka lat, że w życiu nie nauczy się robić na szydełku, a jednak! Opanowałam kilka podstawowych ściegów i w ten sposób bez pomocy schematów powstał rożek/kocyk, czapeczka i ten słodki miś.

jak zrobić misia na szydełku


Zestaw do Pudełka Wspomnień pozostało mi już tylko spakować i wysłać do Tęczowego Kocyka.
 Jeśli i Ty chcesz przyłączyć się do akcji TK, sprawdź w swojej szafie czy nie zalega Ci niepotrzebna suknia ślubna, balowa, alba komunijna czy inny materiał lub włóczka. Skontaktuj się z Tęczowym Kocykiem - dziewczyny z TK zrobią z nich cudeńka dla Aniołków, a Ty porządek w szafie, a przy okazji ogroooomny uczynek.

A może potrafisz szyć lub dziergać ? 
Pamiętaj przyda się każda para rąk i każda mała zrobiona przez nie rzecz ♥


zestaw do Pudełka Wspomnień

6 komentarzy:

  1. Jeju ale historia. Czytałam i miałam łzy w oczach. Sama nie mam takich zdolności, ale...puściłam wiadomość w świat. Mam nadzieję, że pomagających będzie coraz więcej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyda się każda para rąk i każda mała rzecz przez nie zrobiona :)

      Usuń
  2. Cześć,
    To jest niesamowita akcja. Naprawdę łza się kręci w oku. Trzeba pomagać, sama muszę znaleźć trochę wolnego czasu i w końcu skończyć misie dla dzieci w szpitalach.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ciężko z czasem, ale wieczorami udaje się czasem coś wydziergać :)

      Usuń
  3. Krótka opowieść o nadziei i wzruszająca historia z inspiracją do dalszego działania. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń