14 kwietnia 2019

Wiosenny zestaw Mama & Córka

W jednym z postów zapewniałam Was, że moja miłość do maszyny nie wygasła. Dalej trwa jednak nie często mogę pozwolić sobie na szycie przy maszynie / kiedy dzidziutek śpi - nie da się, a kiedy nie śpi - również się nie da :) Stąd ostatnio większe zamiłowanie miałam do szydełka, które jest po prostu bezgłośne. Wiosenne porządki zmotywowały mnie do przegrzebania kartonów z odłożonymi materiałami i ciuchami do przeróbki. Tak też powstał nasz kolejny - tym razem wiosenny - zestaw Mama i Córka ♥

zestaw mama & córka

Niegdyś w spadku dostałam piękną pastelową sukienkę. Prosty krój z rękawami obfitymi w falbany, które bardzo mi się podobały. 
Mały problem - w mojej garderobie jest tylko jedna sukienka - ślubna ... - ja po prostu ich nie lubię. Postanowiłam więc wykorzystać potencjał górnej części sukienki i zrobić z niej elegancką bluzkę, a z reszty uszyć spódniczkę dla córki.


Sukienka była w rozmiarze uniwersalnym, jednak dla mnie sporo za szeroka w ramionach, dlatego przeróbkę rozpoczęłam od wyprucia rękawów i zwężenia sukienki. Na koniec pozostało odciąć odpowiednią ilość materiału, podwinąć, przestębnować i bluzka gotowa :)

jak przerobić sukienkę

Spódniczkę dla córki uszyłam z odciętego dołu sukienki. Tym razem utworzyłam dwa tunele - jeden na gumkę, 
z kolei drugi tunel po wciągnięciu gumy pięknie się pomarszczył tworząc w pasie efektowną falbanę. 
Spódniczka nabrała eleganckiego i oryginalnego charakteru.


 spódniczka dla dziewczynki z falbaną w pasie

jak uszyć spódniczkę dla dziewczynki


Już raz dokonałam podobnej przeróbki, którą możecie zobaczyć tutaj ---> Świąteczny zestaw Mama&Córka
- tym razem komplecik posłuży nam na zbliżające się Święta Wielkanocne :)

 Jak Wam się podoba? :)

komplet dla mamy i córki DIY

6 komentarzy:

  1. Cześć,
    Ale przepiękny zestaw! Mega mi się podoba :) chciałabym Was w nim zobaczyć :) i świetnie, że dajesz drugie życie ubraniem, których nie nosisz.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś mnie ten upcykling wciągnął bo nie dość, że zaraz szafa się nie domknie, to jeszcze całkiem fajne rzeczy z tego wychodzą :D

      Usuń
  2. Mega ciekawy pomysł! Muszę sama spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń