20 lipca 2019

Prosta bluzka z wiązaniem

Tę bluzkę uszyłam na specjalnie zamówienie dla mojej Mamy. Niby nic trudnego, banalny wykrój, opis krok po kroku, brak odszycia, zaszewek, zamków itp. itd. - błahostka ... ale nie na zwykłej, domowej maszynie wieloczynnościowej :/ Jak ognia unikałam dzianin, do tej pory moja współpraca z nimi nie wychodziła najlepiej. Ta bluzka to było moje być, albo nie być. Powiedziałam sobie - albo polubię się z dzianiną albo to będzie moja dzianinowa kapitulacja. Udało się! choć momentami było ciężko. Jestem szczęśliwa i chyba chcę więcej, choć w dalszym ciągu tkaniny będą moim nr 1.

Prosta bluzka z wiązaniem

Wykrój na bluzkę wraz z dokładnym opisem jak uszyć krok po kroku, znajdziecie 
w Burda 8/2016 model 125.  To bardzo prosty trochę kimonowy krój, ale z efektownym wiązaniem.
Na tę bluzkę zużyłam jedynie 50 cm materiału choć Burda zaleca metr. 
 Przez moją pomyłkę zakupiłam pół, więc nakombinowałam się niesamowicie ale udało się wykroić całość.

jak uszyć prostą bluzkę

 bluzka z Burdy 8/2016


Bardzo dużym utrudnieniem w trakcie szycia była dla mnie zbyt duży docisk stopki, którego niestety nie mam możliwości regulować. Na dodatek zakupiłam kawałek dzianiny dość mocno elastycznej  typu lycra, która naddaje się w obie strony. Zdecydowanie pomogła mi fastryga i lekkie posuwanie materiału w stronę transportera podczas szycia.  Bardzo ważnym elementem podczas szycia dzianin jest również dobranie odpowiedniej igły.


burda pattern blouse

 Bluzkę uszyłam z ogromną starannością i jestem z niej naprawdę zadowolona.
Myślę, że to będzie pierwszy krok do zakupu kilku nowych metrów dzianiny :)

bluzka Burda Krok Po Kroku

2 komentarze:

  1. Cześć,
    Tez szyję ba zwykłej domowej maszynie i śmigam z dzianinami jak ta lala. Oczywiście lepiej się szyje te mniej elastyczne, ale z większością się da radę. Najgorzej w sumie z wiskozą z elastanem. Ten materiał lubi się tak rozciągać, że maszyna nie daje rady. Ale zwykła bawełna będzie ok.
    Powodzenia na dzianinowej drodze!
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię mieć wszystko perfect i strasznie drażni mnie kiedy materiał się zaczyna falować, a nie mam regulacji nacisku stopki - jest ciężko, ale jakoś daje radę :) Dzięki!

      Usuń