12 sierpnia 2019

Jesienny powiew w letnie dni

Pewnie należę do nielicznych, ale nie lubię lata. Nie lubię upałów, nie przepadam za gorącymi promieniami słońca, nie lubię się opalać, nie lubię nosić letnich sukienek. Za to kocham jesień, chłodny powiew wiatru, piękne barwy zmieniających kolor liści i jesienne stylizacje, które dają niezłe pole do popisu. Nie mogąc się doczekać mojej ulubionej pory roku uszyłam sobie bluzkę, która choć trochę wprawia mnie w jesienny nastrój. Prosty wykrój z z Burdy, z kilkoma modyfikacjami i mam to czego chciałam.

how to sew a blouse boho
 
Bluzkę uszyłam z wiskozowej sukienki na ramiączkach.
W takich odkrytych sukienkach czuję się "goło" i nie komfortowo,
ale ten piękny i barwny materiał musiałam jakoś spożytkować.


Wykrój na bluzkę to zmodyfikowany mod. 113 z Burda 7/2015.
Zmieniłam dekolt z łódki na delikatny szpic.  Dodałam rękawy, które wykończyłam lekko marszczoną falbaną z prostokąta. Zrezygnowałam z rozcięć po bokach i skróciłam dość sporo od dołu.

Żeby nie zmarnować zbyt wiele z tej tkaniny, pozostawiłam oryginalne szwy łączące części przodu oraz części tyłu sukienki.
Wzór nie był przez to dopasowany, ale nie rzucało się to zbytnio w oczy, a ja zyskałam więcej powierzchni roboczej.


jak uszyć bluzkę z sukienki

Bardzo ją lubię, jest przewiewna i delikatna.
I ten print! ♥

A czy Wy też nie możecie doczekać się jesieni?
Czy wolicie gorące letnie słońce?

bluzka z burdy 7/2015 mod. 113

bluzka w stylu boho

burda style pattern blouse

how to sew a blouse

bluzka z sukienki DIY

3 komentarze:

  1. Lubię taką jesień, jaka zagościła na twojej ślicznej bluzce, kolorowo ale już troszkę chłodniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć,
    Ale super przeróbka. Bardzo ładnie wyszło i masz rację - teraz wygląda o wiele lepiej :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś pierwszą osobą którą spotkałam w swoim życiu która nie przepada za latem, większość nie lubi zimy;) Bluzka wyszła fajna - trochę jesienna, lecz z letnim luzem!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń