09 listopada 2019

Choinka z tkaniny obiciowej DIY

Pamiętam jeszcze czasy kiedy w listopadzie zaczynał padać pierwszy śnieg - tymczasem jeszcze parę dni temu zamiast śniegu otrzymaliśmy od matki natury wręcz wiosenno - letnie temperatury i wiecie co? Od dłuższego czasu jestem pewna, że nie zmierza to wszystko w dobrym kierunku. W każdym bądź razie Ja w ramach Zero Waste i mojego uporczywego wykorzystywania wszystkich jakichkolwiek zbędnych resztek materiałów, które zewsząd nagromadziłam, stworzyłam tę cudną minimalistyczną choineczkę, biorąc pod uwagę, że za około półtora miesiąca nadejdą święta a ja znowu będę w czarnej dziurze :)

jak zrobić choinkę na stożku

 Choinka zrobiona jest z plecionkowej tkaniny obiciowej w pięknym butelkowym kolorze, która ewidentnie kojarzy się z tapicerką na krzesła, a którą kompletnie nie wiedziałam w jaki sposób wykorzystać, tym bardziej, że posiadałam jej jedynie około metr. Materiał udało się tak wygospodarować że uszyłam z niego dwie dekoracyjne poszewki, a z resztek zrobiłam tę o to właśnie choinkę.

choinka z tkaniny tapicerskiej

Choinkę wykonałam na stożku styropianowym. Podobną  mogliście zobaczyć jakże dawno temu w jednym z innych postów
--- > choinka z resztek woalowej firany - tu zmarszczona wcześniej maszynowo falbana w całości została przyklejano do stożka, 
który był po prostu z kartonu.


W tym roku poszłam jak się okazało na jeszcze szybszą łatwiznę ponieważ układana w kontrafałdy falbana w całości przymocowana jest to styropianowego stożka jedynie szpilkami - wyjątkiem jest czubek, który ze względów estetycznych przymocowałam klejem na gorąco.

 jak zrobić choinkę ze światełkami LED


 Choinka trzyma się na pieńku, za który posłużył kawałek gałązki, a za podstawę choinki 
- plaster drewna, w którym należało jedynie wywiercić otwór i umocować w nim pień.

Całości dopełnił jedynie łańcuch ledowych lampek na cieniutkim druciku.

Choinka z tkaniny obiciowej DIY

 Ledowe lampki zakończone są okrągłym wąskim pojemnikiem na baterie, dlatego z łatwością udało mi się go sprytnie ukryć pod choinką. Włączenie światełek jest proste, wystarczy jedynie kliknąć w przycisk, który znajduję się po jednej ze stron otworu.


Z normalnej perspektywy pojemnika z baterią całkiem nie widać ponieważ przykrywa go dość szeroka falbana, 
za to bez problemu można go w każdym momencie wyjąć jeśli zajdzie taka potrzeba, wystarczy go jedynie wysunąć.


W ten prosty sposób ukryłam sprytnie pojemnik na baterię, a choinka zyskała oświetlenie, 
które wieczorem robi niezwykły nastrój :) Choineczka jest prosta i delikatna i taki właśnie miał być efekt :)

Inny ciekawy pomysł na minimalistyczną choinkę znajdziecie tutaj ---- > jak zrobić choinkę ze mchu

minimalistyczna choinka DIY

choinka w stylu skandynawskim

prosta dekoracja świąteczna DIY


6 komentarzy: