20 lutego 2022

Sukienka do chrztu z sukni ślubnej

Po raz kolejny miałam przyjemność uszyć dziecięce ubranko do chrztu. Ostatnim razem był to chrzcinowy komplet dla chłopca, a tym razem miałam okazję uszyć strój do chrztu dla jego młodszej siostrzyczki. Sukienka jest wyjątkowa bo uszyta została ze ślubnej sukni mamy dziewczynki. Do uszycia tej ślicznej dziecięcej sukienki wykorzystałam spore ilości tiulu w kolorze delikatnego beżu oraz bieli. Wykorzystana została także satynowa podszewka z ślubnej sukni, z której z kolei uszyłam chrzcielną szatkę. Uszycie sukienki mimo jej małych rozmiarów było dość pracochłonne - składa się ona z trzech warstw podwójnie złożonego tiulu ciętego z koła, na dodatek marszczonego, aby nadać sukience lekkości i puszystości. Wykończeniem są urocze szelki i drobny element koronkowej aplikacji pozyskany ze ślubnej sukni. 

 Sukienka do chrztu z sukni ślubnej

 Z tej przepięknej sukni ślubnej pozyskałam nie tylko tiul, z którego uszyłam dziecięcą sukienkę,
ale również koronkową aplikację, którą wykorzystałam zarówno jeśli chodzi o sukienkę jak i szatkę chrzcielną.

 

jak uszyć sukienkę na chrzest

dziecięca sukienka na chrzest DIY

jak przerobić sukienkę ślubną

Szatkę uszyłam z podwójnej warstwy satynowej podszewki pozyskanej ze ślubnej sukienki
oraz zmarszczonego w falbankę białego tiulu, który doszyłam wokół krawędzi. 

Nie posiadam hafciarki, natomiast bardzo chciałam, żeby na szatce znalazł się napis lub grafika upamiętniająca to ważne wydarzenie, dlatego przy pomocy wydruku z drukarki laserowej odbiłam grafikę i napis - więcej o tym  jak w prosty sposób odbić grafikę na tkaninie  dowiecie się klikając w link. 

Szatkę wykończyłam małymi elementami koronkowej aplikacji,
które pojawiły się również na chrzcielnej sukience.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz